ThyssenKrupp Elevator A/S om Visma Business

Service Management

ThyssenKrupp elevator A/S om Visma Business

ThyssenKrupp fik fuld kontrol og sparede 4 medarbejdere med Visma Business

Med Visma Business har ThyssenKrupp Elevator fået overblik over kompleks opgavestyring og over hvad der går godt, og hvad der skal optimeres i virksomheden.

Når elevatoren trygt og hurtigt transporterer os fra etage til etage, er det de færreste, der står og tænker, at det faktisk er Visma Business, der holder styr på lovpligtige serviceeftersyn og reparation, hvis noget går i stykker i elevatoren. ThyssenKrupp Elevator har arvet Visma Business fra et elevatorfirma i Horsens, som koncernen opkøbte for fire år siden. Afdelingsleder Torben Hedengran fra ThyssenKrupp fortæller:

– Vi bruger Visma Business til alt lige fra tilbudsgivning til at holde styr på opgaver, kunder og fakturering. Systemet kan håndtere vores kontrakter med de mange forskelligheder, der ligger i dem, og fakturere automatisk ud fra besøg eller abonnement – alt efter, hvilken aftale vi har med kunden. Systemet styrer opgavehåndteringen, hvor der sendes sms’er med opgaver til vores 84 montører, der så melder status tilbage. Dette enkle system er en forløber for en kommende PDA-løsning, – fuldt integreret med Visma Business selvfølgelig, så der kan faktureres og bogføres automatisk, understreger Torben Hedengran.

Sparede fire medarbejdere

Noget, der bare skal fungere, er opgavestyringen og udkald når der er driftstop på en elevator. F.eks. efter skybrud.

– Det har tidligere taget mange ressourcer at bygge et system op, der var enkelt og brugbart. Det har vi nu med Visma Business. Vi kan også måle på antal af tilkald, karakteren af tilkald og baggrund og dokumentation i det hele taget. Disse informationer er uundværlige for at sikre optimal drift af den enkelte elevator, eller til at rådgive omkring modernisering osv. Mange af kunderne, bl.a. DSB, har adgang til informationerne – enten ved at kigge i Visma eller via en webløsning. Vores opgavestyring er blevet langt mere effektiv. Vi har skønsmæssigt sparet, hvad der svarer til fire medarbejdere, hvilket betyder, at investeringen i systemet er tjent hjem på under et år. Også de håndskrevne arbejdssedler fra montørerne er der nu system i. De bliver nemlig scannet ind og linket op på fakturaerne via Visma Document Center, siger Torben Hedengran og slutter:

– I dag kan jeg via tillægsmodulet Report Manager lynhurtigt få overblik over dækningsbidrag på alle kunder, enten på månedsbasis, på segmenter eller reparationer. Før tog den slags et par dage

– nu tager det sekunder. Jeg kan også danne rapporter pr. medarbejder – det bruger jeg bl.a. til at styre salgsindsatsen, til at rette fejl og optimere tilbagemeldinger fra kunder osv.

ThyssenKrupp

 

"Før tog den slags et par dage - nu tager det sekunder"

Torben Hedengran, ThyssenKrupp elevator A/S

Fakta

ThyssenKrupp Elevator A/S udfører installation, reparation og serviceeftersyn af elevatorer.
De beskæftiger 180 medarbejdere og omsætter for 240 millioner kroner om året.

www.thyssenkrupp-elevator.dk

Leverandør

Løsningen er levereret af vores guld certificerede forhandler Business Cubes.
De er specialiseret i løsninger til advokater og virksomheder med serviceydelser som forretningsområde.

Læs mere om Business Cubes

Udfordring:

  • At styre opgaverne for 84 servicemontører

Løsning:

  • Visma Business
  • 55 brugere
  • Udvalgte kunder ser dokumentationsrapporter
  • Elektronisk håndtering af arbejdssedler i Document Center
  • Rapporter med Report Manager

Resultat:

  • Sparer tid
  • Overblik over opgaverne
  • Hurtigt overblik over dækningsbidrag

Har du lignende udfordringer

Læs mere om ERP-systemet, Visma Business