Nokia Siemens Networks Denmark om lønadministration

Sparer tid og arbejde – og får god service

Nokia Siemens Networks sparer tid og arbejde ved lønsamarbejdet med Visma

“På papiret er der mange, der kan det her. I praksis ser det helt anderledes ud!!”

Nokia Siemens Networks Danmark oplevede før skiftet til Visma alt for mange fejl i lønbehandlingen. Men så kom Visma til – og nu udvides samarbejdet med andre Nokia Siemens Networks-datterselskaber i Norden.

Nokia Siemens Networks har 74.000 medarbejdere på verdensplan. 170 af dem sidder i København, og selv om man er med i en global virksomhed, er der krav om, at løn skal håndteres lokalt. Netop for at være tæt på markedet.

Svar her og nu er det vigtigste

HR Manager, Danmark, Jacob Dyrehave fortæller: -Det vigtigste for os er, at vi får svar, når vi har brug for det. Derudover stiller vi krav om ualmindeligt kvalificerede medarbejdere med kendskab til de lokale forhold – og det må jeg sige, at vi får hos Visma!

Da vi valgte Visma skete det naturligvis med udgangspunkt i et konkurrencedygtigt tilbud, men når det er sagt, så er prisen alene ikke afgørende for os – og bør ikke være det for nogen. Det er derimod, at vi har et samarbejde, hvor vi sparer tid her i vores organisation, og hvor vi er sikre på, at vi får den sparring og den løsning, som vi har behov for, lyder det fra Jacob Dyrehave.

Fleksibiliteten kan gradbøjes

-Vi kom fra et forhold med alt for mange fejl – små fejl, men hele tiden. Fejl kan naturligvis ikke undgås, men som udgangspunkt må der ikke være fejl. For os giver samarbejdet med Visma en øget fleksibilitet. Vi får svar, når vi spørger, og fleksibiliteten kan gradbøjes i forhold til vores behov – f.eks. omkring ferier osv.. Det lever i den grad op til vores høje forventninger!, lyder det fra Jacob Dyrehave.

Kobler flere lande på samarbejdet

Faktisk lever samarbejdet med Visma så meget op til forventningerne, at man hos Nokia Siemens Networks har valgt at koble flere lande på Visma. -Vi er jo en global virksomhed, hvor der indimellem dikteres nogle forhold og kommer nogle globale procedurer, som vi får trukket ned over de lokale markeder. Her er vi hjulpet af, at Visma forstår, hvad vi tænker. Samtidig er de altid positive i dialogen, uden at vi skal igennem en masse langvarige forhandlinger. Det er ’her og nu’, og det er utrolig vigtigt for os. Man kan godt sige, at vi har vænnet os til den gode service!, slutter Jacob Dyrehave, HR Manager, Nokia Siemens Networks Danmark.

Nokia Siemens Networks om samarbejdet med Visma omkring lønadministration

 

“Prisen er naturligvis vigtig, men når det er sagt, er det meget vigtigere, hvordan udførelsen håndteres!”

– Jakob Dyrehave, Nokia Siemens Networks Denmark

Fakta

  • Global virksomhed med 74.000 ansatte
  • Nokia Siemens Networks er leverandør af infrastruktur- og radioudstyr til mobiltelefon netværk
  • I Danmark arbejder ca. 170 medarbejdere

 

Nokia Siemens Networks logo

www.nsn.com

Har du lignende udfordringer

Læs mere om lønoutsourcing med Visma

Udfordring:

  • Behov for en lønpartner, der kunne minimere fejl og følge med globale krav på et lokalt marked.
  • Behov for hurtige svartider, høj fleksibilitet og kompetente medarbejdere

Løsning:

  • Én kontaktperson hos Visma, som tilrettelægger procedurer og arbejde – og endda holder ferie, så det passer ind i Nokia Siemens Networks behov
  • Faste dage om måneden, hvor de planlagte processer udføres på baggrund af data fra Nokia Siemens Networks

Resultat:

  • Minimering af fejl i lønsedler
  • Sparer tid og arbejde

Hvad kunderne ellers siger om Visma

Andre case-stories