Ulvedals Speedway og Motorcykel Center

IT-system med kasseløsning

Ulvedal om Visma WinKompas

René Ulvedal fik mere tid til kundebetjening - og øget omsætning

De fleste butiksindehavere kender til følelsen af stress, når kunderne står i kø, og systemerne er langsomme. Sådan er det ikke hos Ulvedals Speedway og Motorcykel Center. Ifølge indehaveren har ”Kongerigets mest brugervenlige it-system” givet mere tid til kundebetjening - og bidraget til at øge omsætningen i forretningen.

Ulvedals Speedway og Motorcykel Center, der ligger i den lille landsby Taulov lidt uden for Fredericia, har over 50 års samlet erfaring med salg af cykler, scootere og speedway-reservedele.

Forretningen er et mekka for både amatører og professionelle kørere inden for den dramatiske to-hjulede motorsport, som ikke mindst verdensmestrene Ole Olsen og Erik Gundersen gjorde populær, da de i sin tid kørte den ene speedway-sejr efter den anden hjem til Danmark.

I dag er det kørere som Nicki Pedersen, Niels Kristian Iversen, Michael J. Jensen og Rune Holta, der er i verdenseliten. De handler alle fire i Ulvedals butik, der er stopfyldt med cykler, scootere, speedwaycykler og alt tænkeligt udstyr til sporten.

Kunderne ønsker hurtig betjening

Som i så mange andre forretninger i dag behøver man ikke at møde fysisk op i butikken. Man kan handle på nettet, og folk er utålmodige. Derfor stiller både butiksbetjeningen og nethandelen i dag store krav til det it-system, der skal håndtere ordrer med lagerstyring, varebestilling, fakturering, bogføring og regnskab.

- Vi har meget kontosalg, og den slags foregår digitalt både med det offentlige, store virksomheder og privatpersoner. Vores it-system skal derfor kunne udveksle data med vores samarbejdspartnere på tværs af programmer og platforme. Derudover skal det let kunne håndtere bestillinger, og det skal kunne fakturere hurtigt og effektivt, understreger indehaver René Ulvedal, der både har valgt WinKompas og en kasseløsning fra Visma.

Mere til at sælge produkterne

Med programmet får René Ulvedal en nem administration af alle nødvendige funktioner som regnskab, lager og transaktioner – og ikke mindst et system med høj grad af brugervenlighed og pålidelighed.

- Vi kan hurtigt betjene kunderne, fordi systemet er logisk bygget op. Transaktioner foregår derfor med lynets hast. Der ligger nogle genveje i programmet, så ved få klik med musen, er man videre. Det fungerer utroligt godt, understreger René Ulvedal, der vurderer, at programmet har tjent sig selv hjem flere gange:

- Visma WinKompas tilfører vores forretning direkte værdi, fordi vi får meget mere tid til at servicere vores kunder og dermed øge omsætningen, fastslår han.

Oplever højt serviceniveau hos Visma

Lige som de fleste andre mener René Ulvedal, at et it-system bare skal fungere – uden problemer og bøvl. Opstår der endelig noget, skal supporten være hurtig og serviceminded.

- For mig er Visma WinKompas det mest simple program i hele kongeriget, og jeg har til dags dato aldrig oplevet bøvl med det. Det er essentielt, at vi ikke skal bruge tid og kræfter på at bekymre os om sådan noget, men kan koncentrere os om at rådgive og betjene vores kunder.

- Mine kunder forventer et højt serviceniveau, og det gør jeg også. Hvis jeg har haft spørgsmål eller behov for support, har jeg efter få minutter været igennem til Visma, og så er tingene hurtigt blevet løst. Sådan skal det være, fastslår René Ulvedal, der er så begejstret for programmet, at han gennem tiden har anbefalet det til mange kunder.

Flere har taget imod anbefalingerne og har meldt tilbage, at de er lige så tilfredse som butiksindehaveren, hvor forventningerne til god service er lige så høje som kravet til fart på speedwaybanerne.

Ulvedal

 

"På grund af den ekstremt gode service og programmets brugervenlighed anbefaler jeg det altid til andre selvstændige, der kommer her i butikken, og som spørger ind til, hvilket system vi bruger. Det har gjort, at flere og flere har købt Visma WinKompas. Deres feedback er, at de også er yderst tilfredse."

René Ulvedal, Indehaver

Fakta

Ulvedals Speedway og Motorcykel Center ligger i Fredericia.
De har over 50 års erfaring med salg af cykler, scootere og speedway-reservedele.

www.ulvedal.dk

Har du lignende udfordringer

Læs mere om økonomisystemet Visma WinKompas

Udfordring:

  • Utålmodige kunder, der kræver hurtig ekspedition i butikken og på nettet
  • Kontosalg kræver udveksling af data på tværs af platforme og teknologier
  • Øget krav til digitalisering af arbejdsprocesser

Løsning:

  • Visma WinKompas, effektivt regnskabsprogram til håndtering af regnskab, kasse, lager, ordrer, varer mm.
  • Visma Kasseterminal med integration til Visma WinKompas

Resultat:

  • Understøttelse af arbejdsprocesser
  • Lager, transaktioner og regnskab i ét system
  • Bedre overblik og mere tid til kundebetjening
  • Øget omsætning

Hvad brugerne ellers siger om Visma

Visma case-stories