CRM marketing

Få overblik over og find jeres mest rentable kampagner med Microsoft CRM

Find de succesfulde kampagner

Microsoft CRM give jer fuldt indblik i alle jeres kampagner – lige fra den enkelte kampagneaktivitets økonomi, til den samlede økonomi I har skabt i virksomheden på tværs af alle kampagner.

I kan til enhver tid få et opdateret overblik over hvilke aktiviteter og udgifter, der er forbundet med kampagnen, kontra den gevinst I har fået fra lukkede salgsmuligheder på baggrund af kampagnen.

Lær hvordan marketingaktiviteter kan spores på de sociale medier

Boost kampagnerne til de rigtige kunder

Vil I gerne vide hvilke kampagner, der har skabt flest kunder i jeres A segment? Microsoft CRM gør det nemt at rapportere på jeres kampagner og følge konverteringen af kampagneskabte leads til handlende kunder. Når kunden er segmenteret, kan I se præcis hvilke kunder, der er kommet til veje fra den enkelte kampagne og hvor I fremadrettet skal bruge jeres marketingkroner.

Øg samarbejdet mellem salg og marketing

Øg samarbejdet imellem salg og marketing med en proces, der er understøttet af Microsoft CRM og få en klar definition af arbejdsfordelingen og ansvarsområder.

Microsoft CRM indeholder både lead scoring og processtyret pipeline management, som underbygger og hjælper marketing og salg med at opbygge et lukrativt samarbejde, hvor alle leads blive adresseret.

Marketing får mulighed for at følge overdragelsen af deres arbejde til salg, samt følge udviklingen, mens salg nu modtager konkrete leads fra marketing, der er klar til bearbejdning og salg – altså et win-win scenarie.

Læs mere om Salgsmodulet i Microsoft CRM

Gør marketingafdelingen rentabel

Arbejder din marketingafdeling mere med branding end med egentlig værdiskabelse? Microsoft CRM giver jer værktøjerne til at måle præcist hvor mange leads marketing reelt skaber.

Når leads konverteres til kunder vil I kunne skabe et overblik over hvor stor indflydelse den enkelt kampagne har givet. Dermed ændres debatten om hvorvidt jeres marketingafdeling er rentabel eller ej – nu kan I måle det.

Læs mere om Målsætning og KPI’er

”Her og nu” tilbud med Quick Campaigns

Hvis en kunde udviser interesse i en særlig produktgruppe kan I tilmelde kunden en marketingliste. Med marketinglister har I mulighed for at lave ”Quick Campaigns” hurtigt og effektivt. Så mangler I at lukke det sidste i kvartalsbudgettet, har et særligt indkøb frigivet ressourcer, eller har overproduktion givet jer mulighed for at sende et særtilbud ud i kundekredsen. Så giver Microsoft CRM jer mulighed for at reagere øjeblikkeligt via personaliserede, brevflettede mails direkte på kontaktpersonens oplysninger.

Læs her hvorfor du skal vælge Visma Consulting


Brian Rosbøg
CRM-konsulent og teamleder
brian.rosbog@visma.com
41 91 44 68


Mød vores CRM-team