Restel

Hotel- og restaurationskæden kom tættere på deres kunder

Ny CRM platform bringer Finlands førende leverandør af hotel og restaurationsservices tættere på deres kunder

Restel’s strategi er, at de gerne vil være tæt på deres kunder og have let tilgang til dem. For at understøtte strategien ønskede Restel at udvikle en multi-channel kundeoplevelse for deres førende brands. Desuden ville de gerne have et solidt CRM system, der kunne erstatte deres gamle platform og understøtte deres fremtidige strategi.

Gevinster ved løsningen

  • Bringer Restel tættere på deres kunder
  • Giver lettere adgang til kunder
  • Understøtter Restel’s kundeorienterede strategi
  • Gør det muligt at udføre muti-channel kampagner, samt styre og monitorere kampagner og deres performance

Facts om Restel

  • Restel er den førende leverandør af hotel og restaurationsservices i Finland
  • Restel driver 47 hoteller og 230 restauranter
  • Restel har over 5.000 ansatte
  • Restel omsatte for ca. 400 mio. Euro i 2013 

Derfor blev Visma Consulting valgt til opgaven

”I modsætningen til andre partnerkandidater var Visma Consulting dem, der kom nærmest vores behov og så tingene fra den forretningsmæssige vinkel, i stedet for fra den teknologiske. Vi valgte Microsoft cloud teknologier på grund af deres store løsningsportefølje som fås med integrationer til Office 365 og andre Microsoft produkter” udtaler Business Development Manager Teppo Maukonen fra Restel. 

Implementering af Microsoft Dynamics CRM

For at imødekomme Restel’s udfordringer implementerede man i slutningen af 2014 Microsoft Dynamics CRM. Løsningens marketingmodul blev anvendt til:

  • At strømline kampagneplanlægningen, marketing ressourceplanlægningen og informationsdelingen på tværs af marketingafdelingen  
  • At udføre multi-channel kampagner for både B2C og B2B segmenter, herunder personaliserede e-mails, web-adfærdsanalyse, kampagnestyring og lead nurturing/pleje
  • At beregne Return on Marketing Investment baseret på det aktuelle budget brugt på betalte medier, samt kampagnespecifikke salg målt gennem kampagnekoder tilknyttet køb

Endvidere blev Scribe Online fra Scribesoft anvendt som kundedata integrationsplatform for at integrere operationelle forretningsdata (f.eks. aktuelle købstransaktioner) med CRM kundedata til at aktivere personlig markedsføring og kundeservice.

Visma Consulting designede løsningen og stod for implementeringen af Microsoft Dynamics CRM online og Dynamics marketingsystemer. Desuden bistod Visma Consnulting også med at definere kampagne- og marketingautomatiseringsprocesserne for Restel.

Brian Rosbøg
CRM-konsulent og teamleder
brian.rosbog@visma.com
41 91 44 68


Mød vores CRM-team