Skandia

Kom nærmere deres kunder

Tættere på slutkunden med én indgang

Skandia Danmark er en kundefokuseret virksomhed, hvor kundens interesser er fokusområde nr. 1. Med opgraderingen fra Microsoft CRM 4.0 til Microsoft CRM 2013 hjalp Visma Consulting, Skandia Danmark med at opfylde strategien ”tættere på slutkunden”, således at ca. 80 medarbejder i kundeservice og salg, nu kan bruge Microsoft CRM til dagligt at fastholde eksisterende kunder, samt hverve nye.

Gevinster ved løsningen

  • Er kommet tættere på slutkunden
  • Fået fremtidssikret kundehåndteringen
  • Bedre struktur og dokumentation af IT processer
  • Effektiviseret processer
  • Overholder lovkrav over for myndighederne

Læring fra opgradering

  • Undgå ukontrollerede knopskydninger på eksisterende CRM system
  • Dokumentér integrationer til/fra CRM
  • Undgå uhensigtsmæssige eksterne database integrationer til CRM
  • Sørg for et godt og tæt kunde/leverandør forhold, der fordrer en åben dialog 
”Det har for os været vigtigt at sikre at CRM ikke blev en isoleret opgradering, men at Skandia Danmarks samlede IT arkitektur blev tænkt med ind i projektet fra start”

Tine Kirk, Direktør, Kunde og Generalagent Lifeline

Forretningskritiske funktionaliteter bibeholdt

For at imødekomme Skandia Danmarks ønsker blev opgradering udført i flere trin, da Skandia’s Microsoft CRM 4.0 løsning ikke kunne opgraderes direkte (1:1) til en Microsoft CRM 2013 - da udviklingen fra 4.0 til 2013 har været eksplosiv. Vi måtte derfor opgradere til Microsoft 2011 først, herefter påførte vi de nødvendige Roll-ups og opdateringer, for så at opgradere til Microsoft CRM 2013. For at bibeholde Skandia Danmarks forretningskritiske integrationer (f.eks. CPR- og adresse-register, Købmandstandens Oplysningsbureau samt interne systemer) under opgraderingen, blev CRM 4.0 java scripts og plugins undersøgt og omskrevet til Microsoft CRM 2013 kompatible versioner.

Parallelt med konverteringen og før migreringen af kundedatabasen, blev Skandia Danmarks brugerflade og underliggende logik, f.eks. workflows, udryddet for ’knopskud’ og ændringer. Alt overflødig og unødvendig funktionalitet blev fjernet, så Skandia Danmarks medarbejderne for fremtiden blev mødt med et bedre overblik på forms og dashboards, samt en strømlinet brugerflade.

Visma Consulting har i løbet af projektet ageret teknisk ansvarlig for opgraderingen, samt strategisk rådgiver i forbindelse med fremtidssikringen af CRM systemet, og systemets placering i den samlede IT arkitektur, samt optimeringen på både proces og brugersiden.

”I Skandia Danmark ønskede vi at opgradere vores nuværende CRM system, således at vores strategi ”tættere på slutkunden” blev en mere integreret del af systemet.”

Tine Kirk, Direktør, Kunde og Generalagent Lifeline

Fakta om Skandia Danmark - ”Vi vil skabe mere værdi, hver dag”

  • Nordens største virksomheder inden for langsigtet opsparing, personforsikring og bank
  • 2,5 millioner kunder i Danmark, Sverige og Norge 
  • Forvalter mere end 474 milliarder kroner
  • 80 medarbejdere i Salg og Kundeservice i Danmark

Fakta om Skandia Danmarks Microsoft Dynamics CRM løsning

Microsoft CRM anvendes til registrering af kunde- og virksomhedsdata, i forbindelse med håndteringen af pensions- og forsikringspolicer. Microsoft CRM sørger for sporing af indgående og udgående aktiviteter ift. kommunikationen med kunden og deres engagement, samt understøtter vidensdeling på tværs af Skandia Danmarks afdelinger. 

Brian Rosbøg
CRM-konsulent og teamleder
brian.rosbog@visma.com
41 91 44 68


Mød vores CRM-team