Pension Broker hos Willis

Pension Broker fungerer som centralt integrationspunkt op mod alle pensionsselskaber

Branchespecifik løsning

For at minimere nogle af de mange papirbaserede arbejdsgange, der traditionelt eksisterer mellem pensionsrådgiver og pensionsselskaber, havde Willis fået udviklet en integrationsløsning til automatisk dataudveksling. Løsningen var imidlertid udviklet specifikt mod ét af de i alt syv kommercielle pensionsselskaber, og Willis ønskede ikke syv forskellige løsninger for at kunne automatisere processerne med samtlige selskaber.

I stedet har de fået Pension Broker, der fungerer som centralt integrationspunkt. Løsningen er udviklet af Visma i samarbejde med Willis og øvrige aktører i liv- og pensionsbranchen.

 

  • Willis har fået et centralt integrationspunkt op mod alle syv kommercielle pensionsselskaber
  • Rådgiverne skal ikke slæbe printere med sig
  • Kunderne føler sig mere professionelt behandlet
  • Ingen genindtastningsfejl og færre procesfejl mindsker antallet af skadeserstatninger
  • Integration mod relevante registre og tjenester

Manuel proces gav mange fejlmuligheder

Før vi fik Pension Broker, slæbte vores rådgivere rundt på printere og papirer, når de skulle ud til kundemøder,” fortæller Casper Wakefield, der er COO hos Willis. ”Vi skrev papirer ud og fik dem underskrevet, og så lå de ellers i mæglernes tasker indtil om fredagen, hvor en assistent fik dem ind til indtastning. Hele den manuelle proces gav mange muligheder for fejl. Tit havde rådgiveren tilføjet noget i hånden, eller måske var der streget noget ud. Det skulle assistenten så sidde og tyde, og når det hele var tastet, kunne pensionsselskaberne starte forfra med at taste de samme oplysninger ind i deres egne systemer.”

Fra printer til signature pad

”Med Pension Broker er processen digitaliseret fra ende til anden,” fortsætter Casper Wakefield begejstret. ”Kunden underskriver begæringen digitalt på selve mødet, og derefter ryger den direkte ind i vores systemer og ud til det relevante pensionsselskab. Det giver en langt bedre kundeoplevelse at skrive under på en signature pad end at sidde og vente på en udskrift, og i dag har vi skaffet os helt af med printerne. Sådan nogle størrelser er sårbare at slæbe rundt på, og de får virkelig nogle tæsk, når de skal med rundt i en kuffert. Derfor er det rart at slippe for at skulle vedligeholde dem og poste penge i farve og blæk.”

.

Glade kunder - glade rådgivere

”Så snart vores rådgivere begyndte at bruge løsningen fuldt ud og smed printerne væk, fik de meget positive tilkendegivelser fra vores kunder. Kunderne var især imponerede over, at de fik en kopi af den underskrevne begæring i deres mail-boks straks efter mødet. Det var selvfølgelig fedt for rådgiverne at mærke, vi havde en proces og en teknologi, der gav kunderne en positiv oplevelse. Og måske bedst af alt, så har vi med Pension Broker fået en platform, der kan danne basis for uanede mængder af produktivitet.”

Casper Wakefield
COO hos Willis

Mere effektiv indtegningsproces

Efter at Willis er begyndt at bruge Pension Broker, undgår de genindtastningsfejl, hvilket de ser som en stor økonomisk fordel. Casper Wakefield uddyber: ”Vi regner blandt andet med, det kommer til at begrænse antallet af skadeserstatninger, der skal udbetales på grund af procesfejl. Derudover har vi fået en langt mere effektiv indtegningsproces. Vi ved ikke, hvor meget vi sparer i timer og minutter, men det bliver til en del, og den tid bruger vi sammen med vores kunder. For eksempel er det vigtigt at tale om, hvordan kunderne bedst placerer deres opsparing, og det har vi bedre- tid til i dag. Vi synes helt klart, vi giver en både bredere og dybere rådgivning, takket være Pension Broker.”

Ét integrationspunkt mod syv selskaber

Før i tiden havde Willis en specifik integration til et enkelt af de syv kommercielle pensionsselskaber, men det var ikke ideelt, mener Casper Wakefield. ”Det ville være meget omkostningstungt, hvis vi havde specialløsninger rettet mod hvert af de syv selskaber. I stedet har vi nu en strategisk platform med ét integrationspunkt. Det sætter os i en situation, hvor vi kan tillade os at investere i løsningen – vi kan få langt bedre funktionalitet og dybere integration, når vi kun har ét system at tage os af og ikke syv.”

Stabil platform med uanede muligheder

”Pension Broker er en solid og stabil platform med uanede muligheder,” fortsætter Casper Wakefield. ”Den kan facilitere al den integration, vi overhovedet kan forestille os at få brug for, både op mod pensionsselskaberne, CVR-registret, Pensionsinfo og andre myndigheder og instanser. Sammen med repræsentanter fra de andre rådgivere og selskaber, der bruger Pension Broker, er vi løbende med til at påvirke, hvad løsningen skal kunne fremover. Vi har erkendt, at vi ikke skal modarbejde hinanden på det her punkt, for det er ikke hér, vi skal differentiere os fra hinanden, og det har faktisk været en meget sund øvelse at lære hinanden bedre at kende.”

Læs mere om Pension Broker

Visma Consulting

Kontakt os og hør, hvordan I får fleksibel og professionel rådgivning og hjælp til jeres it-projekter.

Lars Nygaard
Business manager
lars.nygaard@visma.com
Telefon: 21 28 10 77

Vi digitaliserer Danmark