Visma Services Danmark nyhedsbrev

Visma styrker satsningen på mobile løsninger i detailhandlen

 

Visma Retail fortsætter med at satse på mobilitet i detailhandlen ved at overtage Wallmob – en virksomhed med spidskompetence inden for mobile kasse- og multichannel-løsninger

-     Vi går ind i en spændende tid, hvor der vil være mange innovative løsninger, som skal imødekomme detailhandlens udfordringer med at opfylde den moderne forbrugers behov. Kasseløsninger i butikker står overfor en mobil revolution, siger Peter Fischer, divisionschef for Visma Retail.

Overtagelsen er den anden inden for kort tid i Visma Retails strategiske satsning på mobile løsninger i hele Norden. Visma købte i november 2013 Information Factory, som udvikler og forvalter interaktive applikationer til detailhandlen.

Fremtidens kasseløsninger

Med fokus på mere tilfredse butikskunder og værktøj, som skal understøtte detailhandelen, satser Visma Retail stærkt på at udvikle løsninger og tilbud målrettet mobilitet for både detailhandlen og forbrugeren.

Wallmob udvikler integration til multichannel-løsninger og løsninger til mobile POS (Point of Sale), hvor en iPad eller iPod erstatter de klassiske, stationære kasseapparater. Løsningen fungerer som en erstatning af eller supplement til butikkens eller kædens eksisterende butiksdataløsning. Samtidig kan løsningen integreres med eksisterende e-handelsløsninger, kundeprofiler osv. Butiksekspedienten kan gennemføre et køb hvor som helst i butikken, og kunden slipper for at stå i kø. Wallmob har base i Danmark med kontor i Vejle og København og har kunder i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland som f.eks. Jack & Jones, Selected og Miinto.

Innovation inden for mobile løsninger

Som Nordens førende leverandør af butiksdataløsninger vil Visma Retail gå forrest, når det gælder mobile kasseløsninger. Lavere omkostninger, øget fleksibilitet og bedre kundeoplevelser i kombination med løsningens brugervenlighed og smidighed gør det til et vindende koncept. Ved travlhed kan butikkerne nemt have flere kasser åbne.

-     Wallmobs intuitive værktøj og brugergrænseflade giver sammen med Visma Retails lange erfaring og ekspertise inden for butiksdata og detailhandel en stærk platform for at skabe løsninger målrettet mobilitet i detailhandlen, siger Peter Fischer.

Førende markedsposition

-     Vi er stolte over, at Visma har valgt at gå ind i Wallmob som majoritetsaktionær i en tid, hvor markedet for nytænkning og innovation er afgørende for fremtiden. Visma giver os de muskler, der er nødvendige for at kunne opnå en førende markedsposition i Nordeuropa, og vi ser frem til samarbejdet, siger Ken Villum Klausen, adm. direktør for Wallmob.

Yderligere oplysninger:

Peter Fischer, divisionschef for Visma Retail, +46 (0)70 350 61 16, peter.fischer@visma.se

Ken Villum Klausen, adm. direktør for Wallmob, +45 40 64 10 00, kvk@wallmob.com