Forbruger

I dag ønsker forbrugerne at handle på deres egne betingelser, hvilket giver dem en større mulighed for at påvirke købsprocessen.

I lyset af den øgede konkurrence betyder det,
at detailhandleren skal være der,
hvor forbrugeren er.

Selvudtjekning

Selvbetjening giver forbrugerne hjælp til selvhjælp og gør, at de kan gennemføre deres køb helt selvstændigt i butikken. Fleksibiliteten gør det muligt for forbrugerne at handle der, hvor de vil, når de vil, og hvordan de vil. Og helt uafhængigt af, hvor travlt der er i butikken.

Selvudtjekning med eller uden selvscanning bidrager til at forbedre shoppingoplevelsen med færre og kortere køer, hurtigere betaling med flere udtjekningsenheder, som kan håndtere alle betalingsformer. En mere effektiv hverdag med større valgfrihed.

Læs mere om selvudtjekning.

Læs mere

Selvscanning

Med selvudtjekning i butikkerne er det muligt for forbrugerne selv at scanne deres varer med en håndterminal, pakke dem og derefter betale ved udtjekningen. Forbrugerne slipper for at stå i kø og kan handle i ro og mag. Nu er der også mulighed for, at forbrugerne kan scanne varerne med deres egen smartphone.

Selvscanning bidrager til at give forbrugerne en positiv oplevelse i butikken, fordi de kan handle på egne betingelser og i det tempo, som passer dem.

Læs mere om selvscanning

Læs mere

81 % af befolkningen over 16 år har en smartphone. Det betyder, at næsten fem millioner kan hente inspiration og købe direkte fra mobiltelefonen.

Klik for at få flere statistiske data i "Mobil shoppingløsninger og mobilitet i detailhandlen".

Læs mere

Mobil selvscanning

Mobil selvscanning giver forbrugerne større frihed. I dag bruger forbrugerne deres smartphone mere og mere, de vil være uafhængige og vil handle på deres egne betingelser. De vil også gerne have kontrol over deres egne indkøb, vide hvad varerne koster og få hurtig og rigtig information om de produkter, de køber.

Med selvscanningsappen kan forbrugerne på en brugervenlig og effektiv måde udnytte medlemsfordele og -tilbud direkte på mobilen. Den kan nemt og med stor tilgængelighed generere indkøbslister, vise lagersaldoen og det fulde sortiment. Med mobil betaling behøver forbrugerne heller ikke at skulle have pungen frem. Alt i ét, samlet på ét sted, nemlig i mobilen.




Mersalg er ikke negativt for forbrugeren, det er omtanke. Med mobil selvscanning får forbrugerne tips og gode råd om relaterede produkter. Hvis de køber et par jeans, kan appen spørge, om de også har brug for et bælte, der passer til. Det er en effektiv måde at handle på.

Læs mere om mobil selvscanning.

Læs mere

For forbrugerne betyder denne tilgængelighed, at det aldrig skal være besværligt at shoppe.

Den selvstændige forbruger handler på egne betingelser ved hjælp af selvscanning, mobil selvscanning og selvudtjekning.

Mobilitet

Det er forbrugerne, der er vinderne, når mobile shoppingløsninger bliver en kendsgerning, da det betyder, at de kan spare tid og handle på deres egne betingelser.

Peter Fischer
Divisionsdirektør Visma Retail

Klar information er vigtig for forbrugeren

Det skal være let for forbrugerne at handle og derfor også let at få adgang til informationer. Med digitale og interaktive kanaler i butikken har forbrugerne fuld adgang til produkt-, butiks- og prisinformation uden at skulle lede efter butikspersonalet.

Med multimediekiosker får forbrugerne desuden adgang til blandt andet en opskriftsdatabase, aktuelle kampagner og tilbud. Alt sammen noget som letter forbrugernes købsproces.




Lettilgængelig information er i dag en vigtig faktor for, om forbrugerne kommer tilbage til butikken.

Læs mere om supplerende produkter

Læs mere

Omnichannel

Forbrugerne er ligeglade med begreber som omnichannel. De er optaget af deres egen købsproces og har en forventning om, at alt virker.

Peter Fischer
Divisionsdirektør Visma Retail

Kontakt visma retail

 
Ring til os på: +45 2122 2763

Har du spørgsmål?

Fortæl os, hvad du har brug for, så vi kan hjælpe med at finde den bedste løsning for dig.