Omnichannel

Uanset kanalen – butik, online eller via mobiltelefon – efterspørger forbrugerne shopping døgnet rundt. At få dette til at hænge sammen er nøglen til en vellykket Omnichannelløsning.

Mobilitet

Fleksibilitet og mobilitet i detailhandlen, både mellem forskellige indkøbskanaler og før, under og efter købet, bliver stadigt vigtigere for forbrugerne.

Mobile shoppingløsninger som mobil selvscanning og mobil selvbetjening betyder, at et køb ikke er begrænset til særlige kanaler.

For forbrugerne skal købsoplevelsen være kontinuerlig og dynamisk. Den øgede konkurrence betyder, at detailhandlerne skal være der, hvor forbrugerne er. Løsningen er mobilitet.

Butik

Oplevelsen i butikken behøver ikke at være på niveau med den totale shoppingoplevelse, som en Omnichannelløsning kan give. Uanset om det er en online- eller offlinehandel, skal kommunikationen med forbrugerne opleves som ensartet.

I butikken har detailhandlerne større mulighed for at påvirke forbrugernes fem sanser, ligesom butikspersonalet har større mulighed for at yde en exceptionel service og give en personlig behandling.

E-handel

E-handel har skabt ideen til og behovet for at kunne handle ubegrænset både med hensyn til tid, sted og udbud. Forbrugerne ser det som en selvfølge, at de kan shoppe rundt mellem flere kanaler uden tydelige grænser, og de vælger derfor den løsning, som bedst matcher deres behov.

Grænserne udlignes mellem online- og offlinehandel, og i dag er der i mange tilfælde tale om en kombination af begge. Som for eksempel når varen bestilles online, men hentes i butikken. Eller når butikken supplerer købet med varer, som ikke var på lager, således at hele købet gennemføres, og resten af ordren leveres til forbrugeren.

Omnichannel

Omnichannel får alt til at hænge sammen i ét system med det formål at yde en unik service til alle kunder, uanset hvilken kanal de anvender til deres køb.
Samtidig bryder forbrugerne sig ikke om begreber som Omnichannel. Forbrugerne er optaget af deres egen købsproces og forventer, at alt virker.

Fremtidens detailhandel

Omnihandel er løsningen for de detailhandlere, der ønsker at give forbrugerne en gnidningsløs shoppingoplevelse, både når det foregår mellem forskellige kanaler og før, under og efter købet. Disse aktører vil score højt både inden for kundetilfredshed og kundeloyalitet, når kunderne vender tilbage.

Omnikanal

SKRÆDERSY DIN SERVICE

Giv din kunde en VIP-følelse, uanset hvilken kanal kunden anvender til sine indkøb.

Omnikanal

KUNDELOYALITET

Loyale kunder er detailhandlernes største udfordring. En Omnichannelløsning gør det nemmere at få kunderne til at komme tilbage.

Omnikanal

EFFEKTIVITET

En Omnichannelløsning sparer værdifuld tid og skaber et naturligt og integreret workflow mellem kanalerne.

Alt er integreret

For at der kan skabes en Omnichannelløsning og en ægte helhedsoplevelse før shoppingen mellem kanalerne, skal systemerne være integreret.

Alle systemer skal kommunikere og samarbejde med hinanden. Systemer som butiksdata- og kassesystemer, forretningssystemer som web- og logistiksystemer mv. skal hænge sammen og være opdateret med alle aktuelle informationer, så budskabet og indholdet i de forskellige kanaler synkroniseres, og der opnås en gnidningsløs shoppingoplevelse.

Gnidningsløs shoppingoplevelse – personlig, opkoblet, sammenkoblet

Forbrugerne ser det som en selvfølge, at de kan shoppe rundt mellem flere kanaler uden tydelige grænser, og de vælger derfor den løsning, som bedst matcher deres behov. Desuden efterspørger forbrugerne personlig og skræddersyet kommunikation.

Forbrugerne ønsker at kunne handle, hvor de vil, hvornår de vil, og hvordan de vil, og samtidig få den rigtige pris, det fulde sortiment og korrekte lagerinformationer. Uanset kanalen – butik, online eller via mobiltelefon – efterspørger forbrugerne shopping døgnet rundt. Det er det, man kalder Omnichannel.

Hvis det skal lykkes at give forbrugerne en gnidningsløs shoppingoplevelse, er det nødvendigt at give den opkoblede forbruger en ensartet, personlig oplevelse, hvor alle kanalerne er koblet sammen.

Handle når du vil, hvor du vil eller hvordan du vil

Kontakt visma retail

 
Ring til os på: +45 2122 2763

Har du spørgsmål?

Fortæl os, hvad du har brug for, så vi kan hjælpe med at finde den bedste løsning for dig.