Onlinehandel

Forbrugerne ser det som en selvfølge, at de kan shoppe rundt mellem flere kanaler uden tydelige grænser, og de vælger derfor den løsning, som bedst matcher deres behov, både webrooming og showrooming. 

E-handel udvisker grænserne mellem online- og offlinehandel

Forbrugerne kan bestille online, men hente varen i butikken. Eller de kan handle i butikken og supplere købet med varer, som ikke var på lager, således at hele købet gennemføres, og resten af ordren leveres til forbrugeren.

En tredjedel (31 %) af forbrugerne både finder og køber deres varer online.

Klik for at få flere statistiske data i "Mobil shoppingløsninger og mobilitet i detailhandlen".

Læs mere

Webrooming er mere udbredt end showrooming

I dag foregår købsprocessen både online og i en fysisk butik, men forbrugerne forbereder i stigende grad deres indløb på nettet. De læser om produkterne, spørger venner til råds og sammenligner varer, priser og butikker.

Vinduesshopping foregår nu online. Det er der, beslutningen tages, hvilket gør forbrugerne mere effektive i butikkerne.

Her foretager forbrugerne deres research, inden de køber

      Online     Butik
Forbrugerelektronik     73 % 5 %
Bøger, musik, film     60 % 6 %
Møbler/Boligudstyr     51 % 12 %
Sports/fritid     43 % 15 %
Mode     41 % 15 %
Levnedsmidler     21 % 29 %

Integration er nøglen til onlinehandel

Integration af systemer inden for butiks- og onlinehandel er det, som kan skabe en ensartet og attraktiv købsoplevelse for forbrugerne og en effektiv løsning for detailhandlerne.

Vi skaber integration og løsninger, som gør det muligt at bruge en omnichannelløsning.

Læs mere

Næsten 7 ud af 10 (68 %) forbrugere anvender deres smartphone til at sammenligne varer og priser på internettet.

Klik for at få flere statistiske data i "Mobil shoppingløsninger og mobilitet i detailhandlen".

Læs mere

Kontakt visma retail

 
Ring til os på: +45 2122 2763

Har du spørgsmål?

Fortæl os, hvad du har brug for, så vi kan hjælpe med at finde den bedste løsning for dig.