Tjenesteydelser inden for forretningskritiske systemer

Installation, service, support & IT-drift

Med stor erfaring fra førende kunder inden for branchen har vi en unik mulighed for at få jeres IT-miljø til at fungere effektivt uden unødige afbrydelser – uanset om der er tale om kontorer eller butikker.


Kontakt os
 Teknisk Service    Installation    Support     IT-Drift     Kunder     Brancher       Kontakt os

Vi hjælper virksomheder med at vedligeholde deres IT-miljø

IT-tjenester

 

Helhedsløsning

Vi tilbyder et bredt udvalg af tjenesteydelser, fra teknisk service til projektstyring.

 

Proaktivitet

Overvågning af vores kunders IT-miljøer er med til at imødegå og forebygge hændelser.

 

Forståelse for butikskritiske forhold

Vi er vant til korte svartider og fleksibel planlægning.

Vi løser 340.000 service- og supportopgaver om året

Vi håndterer dagligt systemer i forretningskritiske miljøer, hvor der er høje krav til korte svartider, hurtig support, fleksibel serviceplanlægning og færrest mulige driftsafbrydelser.

Teknisk service

Vores serviceteknikere arbejder i hele Sverige, Norge og Danmark. På hvert servicekontor er der teknikere, værksted, lager, logistikfunktion og en serviceledelse. Vi overvåger alle opgaver gennem et opgavesystem og en lokal serviceledelse, som indsamler information med henblik på opfølgning, rapportering og vedligeholdelse.

  Vi tilbyder:

  • On-site service & reparation
  • Forebyggende vedligeholdelse
  • Uddannelse & inspektion
  • Logistik & RMA
  • Destruering & genanvendelse




Installation & Roll out

Vi påtager os ansvaret lige fra planlægning til implementering og rapportering. Vi udfører arbejdet på de tidspunkter, der passer kundens virksomhed, og minimerer den tid, vi arbejder i virksomheden, ved at forberede installationen på forhånd. Vores projektledere og teknikere er vant til at håndtere omfattende implementeringsplaner.

  Vi tilbyder:

  • Planlægning & konsultation
  • Projektstyring
  • Præfabrikation af dele
  • Lager & logistik
  • Control tower & rapportering

Support

Vores supportafdelinger arbejder udelukkende med ITIL-processerne og anvender desuden FFP (Full Feedback Policy) for at kunne give kunderne og slutbrugerne lettilgængelige og klare tilbagemeldinger. På årsbasis håndterer supportafdelingerne omkring 200.000 opgaver fra Vismas kunder.

 Vi tilbyder:

  • Single Point of Contact (SPOC)
  • 1st line support
  • 2nd line support
  • Incident Management
  • Problem Management




IT-drift

Vi tager os af vores kunders hardware og software, fra indkøb til genanvendelse. Procesorienterede arbejdsmetoder (ITIL-processer) og proaktivitet præger vores driftsmæssige tjenesteydelser. Vores virksomhedsnære tjenesteydelser bygger på fleksibilitet og mobilitet med høj kvalitet og forudsigelige omkostninger. Ved at overvåge de tekniske installationer kan vi forudse og forebygge hændelser, som ellers kunne have medført driftsafbrydelser.

 

 Vi tilbyder:

  • Client Services: Imagehåndtering, distribution, overvågning, kundedrift, sikkerhed mv.
  • Hosting
  • Infrastruktur
  • Mobile Device Management
  • Asset Management

Vores kunder

Vores mangeårige samarbejde med førende kunder inden for branchen giver os en bred erfaring med lignende IT-miljøer.

Vi stiller løbende vores kunder spørgsmålet: Hvor sandsynligt er det, at I vil anbefale os? I gennemsnit ligger kundernes svar på 9 på en skala, hvor 10 er bedst. Det ser vi som et bevis på, at vi effektiviserer og forbedrer vores kunders hverdag.


Vi er på LinkedIn, følg os!

LinkedIn-visma-retail

Den rette løsning til jeres IT-miljø

Vi har skabt løsninger for forskellige brancher og virksomhedstyper. Vores fleksible arbejdsmetoder gør det muligt for os at tilbyde tjenesteydelser og løsninger, som passer til jeres behov.



Kollektivtrafik Tåg

Kollektiv trafik, tog

Vi har stor erfaring med at arbejde på tog og kender de særlige krav til materialer og uddannelse/certificering, som er nødvendige. Vi har blandt andet installeret WLAN for Skånetrafiken og Norrtåg, perronvalidatorer for Länstrafiken Örebro samt et passagertællesystem for Västtrafik.

Kontor

Kontor

Vi tilbyder alle former for service, support og IT-drift til kontorer. Vi har i 20 år tilbudt landsdækkende service og support på OKIs printere både under og efter garantiperioden. Vores store erfaring med printere i forskellige applikationer og miljøer giver os en unik og komplet viden på området.

Kollektiv trafik, busser og kommercielle køretøjer

Vi udfører blandt andet service af billetsystemet SL Access for Storstockholms Lokaltrafik, som er installeret i ca. 2.000 busser, på 600 salgssteder og i 400 billetautomater. Derudover har vi installeret billetsystemer, fartskrivere, kommunikationsenheder mv. for BIMS i Värmland, Örebro, Dalarna, Uppland, Gästrikland og Hälsingland.

Detailhandel

Vi har supporteret og sørget for driften af butiksdatasystemer i mange år. Desuden udfører vi installation, idriftsættelse og service af applikationer og udstyr i butiksmiljøer. Det giver os et stort kendskab til og en god forståelse for branchens høje servicekrav. Vi leverer blandt andet til ledende dagligvarekæder som for eksempel Coop.

Apoteker

Vi supporterer og sørger for driften af apoteksdatasystemer til større apotekskæder i Sverige og Norge. Desuden installerer vi og yder service på applikationer og udstyr til apoteker. Det giver os et stort kendskab til og en god forståelse for branchens høje service- og lovkrav.

Skrædersyede løsninger

Vi skaber løsninger baseret på virksomhedernes behov.

Udgangspunktet er, at vores løsninger skal hjælpe virksomhederne med at minimere, forkorte og imødegå IT-relaterede driftsafbrydelser.

ServiceHub

Vi koordinerer og udfører al service på jeres tekniske udstyr hos jer eller på vores værksted, uanset hvilken type eller hvilket udstyr det drejer sig om.

InstallationsHub

Vi koordinerer vores egne og andre leverandørers installationer til effektivisering af jeres virksomhed. For eksempel udfører vi store komplekse installationsprojekter inden for den kollektive trafik med fokus på præcision og leveringssikkerhed.

 

Projektstyring

Vi tilbyder kvalificeret projektstyring med et professionelt projektlederteam. Vores mange år i branchen har givet os erfaring med store implementeringsprojekter med snævre tidsfrister og i krævende miljøer.

 

Outsourcing

Hvis I vælger os som oursourcing-partner, kan I være sikre på, at vi effektivt leverer kvalitet og præcision.

Hardware Management

I ejer hardwaren, resten sørger vi for. I hardware management indgår alt fra asset management til support og planlægning af indkøb.

Hardware as a Service

Helhedsløsningen – vi ejer hardwaren og sørger også for alt omkring den. Det omfatter alt fra service på arbejdspladsen til support og håndtering af hardwaren.

Fandt I ikke det, I søgte?  Kontakt os, så hjælper vi jer med at finde den bedste løsning for jer.

Kontakt os

I kan finde os 41 steder, og vi har 230 teknikere og 80 supportagenter. Vi har hovedkontorer i Stockholm, Tønsberg og København.

Udfyld skemaet, så vender vi tilbage til jer hurtigst muligt!
Eller ring på +45 21222763