Digital underskrift - derfor er der ingen vej udenom

Du kender det. At få indhentet en underskrift til dine nye medarbejdere eller på det salg du lige har foretaget dig kan være en langsommelig proces. Du sender dit dokument af sted i en e-mail, men din modtager skal finde frem til en printer og en scanner, før du kan få underskriften tilbage igen. Det sker ikke altid lige med det samme. I en travl hverdag, hvor folk sidder i møder, telefonen ringer, og kaffen skal hentes, er det ikke altid, at man prioriterer at få sat underskriften på et dokument lige med det samme.

Med digitale underskrifter bliver det hele meget nemmere - for dig og din modtager

Danmark er et af verdens mest digitaliserede lande og de fleste i Danmark forventer, at vi kan gøre alting digitalt. Herunder også at skrive under på dokumenter - uanset om det er med nemID eller med en simpel “OK”-knap afhængigt af sikkerhedsniveauet.

At benytte en digital underskriftsløsning er ikke kun en god og effektiv løsning, for dig, der skal indhente underskriften, men ligeså meget for din modtager, der skal sætte sin signatur på et dokument. Modtageren ønsker ikke besværet med at skulle printe og sende, og du risikerer at skubbe din modtager fra dig allerede inden jeres samarbejdsrelation er begyndt, hvis du gør processen for besværligt for ham eller hende.

Ved at benytte digitale underskrifter hjælper du således ikke bare dig selv. Nej, du hjælper også dine kunder og samarbejdspartnere. Du undgår blandt andet scenarier som:​

  • at kunden skal have adgang til en printer for at skrive under
  • at kunden skal kunne scanne dokumentet ind for at kunne skrive under
  • at kunden er ude at rejse og derfor ikke lige kan ordne det

Dit administrative arbejde lettes

Med digitale underskrifter får du hurtigere indhentet dine underskrifter, så du kan komme videre med andre vigtige opgaver. Du letter arbejdsbyrden og kan bruge din tid mere effektivt. Du kan med få klik sende dine dokumenter afsted til én eller flere modtagere, og du kan følge status på underskriftsindsamlingen direkte i din underskriftsløsning.

Kender du besværet med at rykke for underskrifter? Det behøver du ikke længere. Er der ikke skrevet under inden for tidsfristen kan du få din underskriftsløsning til at sende en reminder automatisk.

Men hvordan fungerer digital underskrift?

Det er meget simpelt. I stedet for at sende dokumentet via mail eller fysisk post, uploader du bare dokumentet, der skal underskrives digitalt og tilføjer modtagerens mailadresse. I løbet af få sekunder er dokumentet fremme og klar til at blive skrevet under af modtageren.

Hvis du ønsker, at modtageren eksempelvis skal modtage dokumentet i e-boks, fordi der måske er tale om en ansættelseskontrakt, kan du med de fleste digitale underskriftsløsninger sende direkte til e-boks. Dette er med til at underbygge troværdigheden og sikkerheden for modtageren.

Underskriv digitalt med NemID - helt trygt

Der kan være situationer, hvor der stilles store krav til sikkerheden og trygheden ved at underskrive. I nogle brancher, hvor sikkerheden og tilliden til systemet er meget vigtigt, er der ikke meget, der nødvendigvis slår en fysisk underskrift. Men i dag er digitale underskriftsløsninger virkelig sikre.

Ved at bruge en platform til digitale underskrifter kan du blandt andet opnå følgende fordele og være garanteret en tryg og sikker løsning:

  • Verificering ved brug af NemID
  • Send en SMS som sikkerhed

Derved er du garanteret en helt tryg og sikker underskriftsløsning.

Læs om sikkerheden i Visma Addo her.

Visma Addo er en helt igennem sikker digital underskriftsløsning, hvor du udelukkende betaler for de underskrifter, du har behov for. Der er ingen binding og løsningen er nem og intuitiv at benytte. Du kan prøve løsningen med det samme helt uforpligtende her.

Prøv Visma Addo gratis