Gå til hovedsiden

8 grunde til at vælge et online regnskabsprogram

Alle er på jagt efter at arbejde mere effektivt og øge produktiviteten. Et redskab til at opnå dette er et gå online!

vælg cloud

Vi ser en stadig stigning i markedet for online-, også kaldet cloud-baserede løsninger. Alle er på jagt efter at arbejde mere effektivt og at øge produktiviteten i virksomheden. Men hvordan kan et system bidrage til at øge effektiviteten? Svaret er smarte cloud-baserede løsninger. Ved du ikke hvad en cloud-løsning er? Læs mere her >>

I takt med at måden vi arbejder på forandres står cloud-løsninger og data i skyen højt på dagsordenen. Vi ser stadig flere og flere løsninger der baserer sig på SaaS (Software-as-a-Service), der betyder at programmet kører i en netbrowser, fremfor at være installeret på computeren. 

Hvad er fordelen ved at gemme data i “skyen”?

Traditionelle regnskabsprogrammer er installeret på din computer eller den server din virksomhed ejer. Du er altså selv ansvarlig for, at data gemmes i forhold til lovgivningen, og du må også selv sørge for at have en opdateret sikkerhedskopi af dine regnskabsdata.  Flere har allerede nu erfaret, at dette medfører en del udfordringer. Hvis din computer bryder sammen eksempelvis forsaget af vandskader på kontoret, kan dette medfører tab af alle dine data. Med sådanne erfaringer i bagagen, fremstår en online løsning for mange som redningen.

Men hvad med datasikkerhed tænker du sikkert. Er det sikkert at gemme data i skyen? Svaret er ja. Den virksomhed som leverer den online løsning er ansvarlig for, at dine data gemmes sikkert. Såfremt du vælger en troværdig leverandør, skal du aldrig huske at tage sikkerhedskopier igen.

Udover sikker datahåndtering, er der flere fordele med et online regnskabsprogram. Som nævnt indledningsvis kan smarte online løsninger bidrage til at skabe en enkel og mere effektiv hverdag. Tænker du, hvordan det? Her er de 8 grunde:

8 grunde til at vælge et online regnskabsprogram

  1. Ingen sikkerhedskopiering – dine data bliver ganske automatisk gemt af din leverandør i <<skyen>>.
  2. Du kan logge dig ind i programmet når som helst og hvor som helst, så længe du har adgang til internet.
  3. Mange mobiler løsninger – send eksempelvis fakturaer og registrer din tid direkte på din mobiltelefon.
  4. Ingen installation eller opgraderinger – leverandøren står for alle opdateringer og alt sker automatisk.
  5. Du kan nemt teste de forskellige programmer i demoversioner, før du køber.
  6. Det kræver ingen tekniske computerfærdigheder.
  7. Det er enkelt for din revisor at få adgang til dine regnskabsdata, som gør det nemt at samarbejde.
  8. Det er nemt at integrere med andre programmer, som eksempelvis en webshop.

Oplev mulighederne i et online regnskabsprogram

Som ovenstående antyder er der mange fordele ved at flytte dit regnskab online og vælge et online regnskabsprogram, men vi vil også rigtig gerne vise dig de mange muligheder inde i selve systemet. Derfor afholder vi gratis kom-i-gang webinarer, hvor vi gennemgår funktionaliteterne og brugerfladen i et online regnskabsprogram.

Mest læste

  • Visma trækker i trøjen for en god sag

    I dag er det 1. marts og dermed også forårets første dag i kalenderen. Det har dog ikke været det, der har været det store samtaleemne i Visma House i Carlsberg Byen i dag men i stedet har vi markeret #fodboldtrøjefredag med farverige fodboldtrøjer, konkurrencer og stadionplatte for at støtte om Børnecancerfondens årlige indsamlingsdag.

  • Ret til provision under ferien?

    Får din medarbejder provision, skal du være opmærksom på, at vedkommende har ret til at blive kompenseret for den mistede provision under ferien. Men hvordan skal løn under ferie beregnes, når medarbejderne også får udbetalt provision? Er du nysgerrig, så læs mere her.

  • Omvendt betalingspligt – hvordan er det nu?

    Fra d. 1 juli 2014 har nye regler været gældende for moms ved køb af mobiltelefoner, PC’er, tablets m.v. Vi gennemgår her hvad det betyder både for dig som køber og sælger af mobil- og IT-udstyr.