Annoncering for iværksættere

Billig og effektiv annoncering for iværksættere

Hvordan bliver din nystartede virksomhed synlig for potentielle kunder? Hvilke marketingskanaler vil give dig den bedste effekt for det meget begrænsede marketingsbudget du har som iværksætter? Spørgsmål som disse dukker op for de fleste nystartede virksomheder – uanset virksomhedens størrelse og branche.

Jeg vil i dette indlæg introducere dig til en billig og effektiv annonceform, som er særdeles attraktiv for dig som iværksætter.

Søgemaskinemarkedsføring er en billig og effektiv annonceform

Søgemaskinemarkedsføring (annoncering i Google og Bing), er en meget fleksibel annonceringsform, som giver dig mulighed for at nå ud til nye kunder. Annoncerne giver dig mulighed for at nå potentielle kunder, når de er på udkig efter dine produkter og/ eller tjenester.

En af fordelene med annoncering i Google Adwords er, at du kun betaler for de klik som annoncerne rent faktisk genererer. Hvis brugeren ikke klikker på din annonce, betaler du altså ingen ting. Dette gør annoncering via søgemaskiner til en meget omkostningseffektiv annonceform. Det er en markedsføringskanal, hvor du som annoncør hele tiden har kontrol med, hvor mange penge du bruger. Ligesom at du selv bestemmer, hvor mange penge du ønsker at bruge på annonceringen.

Hvorfor annoncere i søgemaskiner?

Der er en række fordele ved annoncere i via Google Adwords. Søgemaskinemarkedsføring er nemlig en annonceform, som egner sig lige godt både til store aktører med større markedsføringsbudgetter, som for mindre virksomheder. Søgemaskinemarkedsføring er derfor også et naturligt sted at starte for dig som er nystartet. Løsningen har nemlig:

  1. Ingen opstartsomkostninger
  2. Det er nemt at komme i gang
  3. Det er en fleksibel annonceform
  4. Du styrer selv, hvor annoncerne skal vises
  5. Du bestemmer selv, hvornår dine annoncer skal vises

Du kan læse en uddybende forklaring af punkterne i indlægget hvorfor annoncere i søgemaskiner som Google.

Jeg har i dette indlæg kort forklaret, at Google Adwords er en effektiv annonceform for iværksættere, da det er let at komme i gang og at du let kan justere budgettet for, hvor meget du vil bruge på annoncering, og også enkelt kan justere, hvem der skal se dine annoncer. I de næste indlæg i rækken omkring online markedsføring, vil jeg komme ind på, hvordan du kan sætte en Google annonce op, og hvad det koster at annoncere med Google Adwords.

Dette indlæg er oprindeligt skrevet på norsk af Anders Nymoen Valseth fra iProspect. Du kan læse det originale indlæg her >>

Anders har arbejdet med digital markedsføring og betale performance-aktiviteter siden 2008. Han er medlem af INMA performancegruppen og holder en række foredrag om performance marketing, både i regi af iProspect, kunder og Google. Anders’ specialeområder er betalt søg, remarketing, display- og videoannoncering, samt performance-strategier. Han er derudover teamleder i iProspect, der et ledende internationalt bureau inden for digital markedsføring. iProspects kunder tæller alle størrelser virksomheder og de hjælper med al performance - lige fra strategi til implementering. Du kan læse mere om iProspect på www.iprospect.com/da/dk/