Brug din e-mail signatur til at markedsføre din virksomhed

Har du en god e-mail signatur? Læs denne artikel, og lær hvordan du hurtigt kan optimere din e-mail signatur – og det er ganske gratis 🙂

Pengepungen til markedsføring kan for mange små- og mellemstore virksomhederkan være ganske lille. Derfor kan du måske bruge din e-mail signatur – ganske gratis – til f.eks. at understøtte dit salg og kommunikere vigtige budskaber til dine kunder.

Kom godt i gang med din e-mail signatur:

Det lyder måske meget simpelt, men hver e-mail signatur skal indeholde følgende information:

Navn, virksomhedsnavn, jobtitel
Telefon nr. (fastnet / mobil)
Hjemmeside og blogadresse (de skal være klikbare)
Andet brugtbart information

Udover ovenstående information, kan du også overveje at tilføje nedenstående i din signaturfil:

Twitter og / eller Facebook links
En salgstale eller særlige tilbud, såsom et link til et nyt produkt
En invitation til at modtage dit nyhedsbrev
Link til et webinar eller begivenhed
Prøv også at indsætte en god kundeudtalelse

Du kan også inkludere et godt tip til dine eksisterende og kommende kunder. Du kan lave en kort sætning af et typisk problem, som netop din virksomhed kan løse.

Du kender dine kunder bedst, så brug din e-mail signatur til at tilbyde dem lidt ekstra hver gang, at du kommunikerer med dem via e-mail.

Undgå typiske fejl

Undgå billeder, såsom foto af dig selv eller dit produkt. Mange e-mail systemer fjerner automatisk disse eller forvandler dem til vedhæftede filer. Derfor er det vigtigt, at du modstår kreative impulser til at bruge forskellige farver og skrifttyper. De vil formegentlig blive ulæseligt på f.eks. en smartphone.

Hvor mange e-mails modtager du, der er underskrevet; “Sendt fra min iPhone eller iPad”? Dette er endnu en forspildt chance, og vil ikke gøre noget for at udvikle din forretning. Det er nemt at ændre denne tekst – og det er vel umagen værd 🙂

Du behøver ikke at indarbejde alle de elementer, som vi har foreslået her. Vælg derfor to eller tre, der er de mest værdifulde for din virksomhed. Så kan du ændre dem hen ad vejen.

Klaus Kristensen er løsningsarkitekt hos Amesto Solutions. I sit arbejde fokuserer han på at udfordre og ”provokere” virksomheder i hele Danmark, primært i engros-/grossistbranchen. Målet er, at virksomhederne får øjnene op for nye og mere omkostningsbesparende processer via moderne ERP-systemer, som skaber en højere effektivitet. Med mere end 20 års erfaring med rådgivning og implementering af administrative løsninger kan han give kunderne en kærkommen ”provokation” med på vejen, så de tænker i mere effektive processer/systemer. For at kunne yde kunderne en optimal rådgivning følger han nøje med i udviklingen i branchen og bidrager med nye tiltag. Klaus administrerer blandt andet en større erfa-gruppe for grossister, hvor han er i tæt dialog med kunder og producenter, så han altid er opdateret om nye udfordringer/løsninger på markedet. Klaus er HD i informatik og økonomistyring.