Cloud eller On-Premise?

Det er ikke længere et spørgsmål om, hvorvidt din virksomhed vil gå over til cloud-baserede løsninger; men et spørgsmål om hvornår, hvor meget og hvilke cloud-baserede løsninger, der passer til din forretningsmodel – SaaS, hosting, hybrid eller en helt anden?

Hvad skal du vælge?

Markedet for cloud løsninger viser en stærk og jævn stigning; men on-premise løsningerne har stadig en stærk position, og tilbydes sideløbende med cloud løsninger i mange formater. Selvom der findes mange forskellige løsninger, der er cloud-baserede, har etablerede virksomheder som regel ikke mulighed for, at udskifte hele deres forretningssystem til cloud på en gang. Derfor vælger flere, at have en kombination af on-premise og cloud løsninger, som tilsammen skaber et hybridt miljø.

Med det store udvalg af forretningssoftware; on-premise, hosting, cloud, SaaS, hybrid og så videre, er det ikke let at navigere og skabe et overblik over de mange muligheder. Det bliver uoverskueligt at foretage de valg, som er bedst for din forretning.

Forretningsgangene forandres

Måden vi arbejder og kommunikerer på forandres, og vores mentale tilgang til forretningssoftware ændres i takt med, at digitale værktøjer bliver lettere tilgængelige. Mange virksomheder forstår at udstyre sine medarbejdere med den nyeste teknologi, der giver øget effektivitet og produktivitet. Hvordan kan i arbejde mere effektivt både nu og i fremtiden? Hvordan kan forskellige teknologiske løsninger bidrage til dette? Det er spørgsmål, man bør stille sig selv i beslutningsprocessen omkring opdatering og indkøb af nyt forretningssystem.

Download vores gratis guide

whitepapernettskyenHent gratis vores guide <<On-Premise vs. Cloud>>hvor vi gør det store dilemma mere gennemskueligt. I guiden ser vi nærmere på forskellen mellem de to løsninger, både fordele, ulemper og muligheder. Vi håber at kunne mindske forvirringen og hjælpe dig med, at tage en velovervejet beslutning, når din virksomhed skal investere i nye forretningssystemer.

Stine Mieritz har en bachelor i Virksomhedskommunikation og Erhvervsøkonomi fra Copenhagen Business School og er netop påbegyndt en kandidat i Politisk kommunikation og ledelse. Hos Visma er hun ansat som Marketing assistent hos Visma Software.