Idéen bag Vismas nye sponsorat

Hvad ønsker Visma at opnå med sit sponsorat af Visma Ski Classics?

Fra denne sæson vil Ski Classics – mesterskabet i langdistanceløb på ski – bære navnet Visma Ski Classics.

Titelsponsoratet vil udbrede kendskabet til Visma-brandet til millioner af mennesker overalt i Europa. Det betyder, at Visma vil gå fra at være et anerkendt, kommercielt brand til at være et brand, der når ud til den almindelige forbruger.

For mange er dette en uventet udvikling for et firma, der indtil dato har været temmelig nichepræget i sin markedsføring.

Vi vil udnytte denne eksponering til at skabe positive
oplevelser mellemskiløberne, publikum og vores brand.

En kæmpe begivenhed

Ski Classics er mesterskabet i langrend over lang distance. Det udgøres af ti af verdens mest prestigefyldte og traditionelle skibegivenheder. Fra Marcialonga i Italien til Vasaloppet i Sverige og Birkebeinerrennet i Norge.

25 professionelle hold og 50.000 amatørskiløbere konkurrerer i samme løb.

Ski Classics, der også er kendt som skisportens Tour de France, er en af de største udfordringer inden for organiseret skisport – og en af de hurtigst voksende tilskuersportsgrene.

20 millioner seere i 70 lande

Løbene vises på TV i mere end 70 lande over hele verden og tiltrækker over 20 millioner seere.

Vi vil udnytte denne eksponering til at skabe positive oplevelser mellem skiløberne, publikum og vores brand.

For millioner af TV-seere, publikum på stadionerne, de 50.000 skiløbere, der bruger hundredvis af træningstimer året rundt, og for de professionelle atleter, der kæmper om sejren, vil Visma være en integreret del af oplevelsen.

Et perfekt match

Langrend passer til Vismas nordiske identitet og er en af de mest populære vintersportsgrene i vores region.

Som Visma er Ski Classics i fremmarch – og efterhånden som begivenheden vokser og bliver en endnu større event, vil navnet Visma Ski Classics allerede være veletableret.

Ski Classics repræsenterer en kultur, der går ud på at presse sig selv til det yderste og lidt længere. Præstationer. Det handler om at vinde – men også om kammeratskab og sportsånd.

At konkurrere kræver styrke, ukuelighed og karakter samt evnen til at udholde modgang og barske omgivelser.

Disse er alle værdier, som Visma og Ski Classics har til fælles.

En fælles passion

Visma har oplevet en kraftig vækst i løbet af de sidste år. En ekspansion, der har betydet, at vi i dag ud over de nordiske lande også er til stede i Letland, Holland, Rumænien, Litauen og Polen.

Det der derfor vigtigt, at vi fastholder en stærk intern kultur.

Vi har været på udkig efter et projekt, der kan knytte vores organisation endnu tættere sammen. Noget der går længere end kontoret og den daglige forretning, noget der går på tværs af divisioner og lande.

Dette “noget” fandt vi i Ski Classics.

I tillæg til den oplagte marketing- og brandingværdi, som sponsoratet giver, vil det også fungere som en platform, hvorfra vores forretningsenheder kan arrangere aktiviteter for vores partnere, kunder og ansatte.

Arbejdet begynder nu

Sponsoratet har et stort potentiale, men indtil videre er det kun et potentiale. En skal, som vi skal udfylde med værdier og erfaringer.

Arbejdet med at få det optimale udbytte af denne mulighed begynder nu.

Hvordan synes du, at Visma skal udnytte sponsoratet? Fortæl os det i kommentarerne herunder.

CEO for Visma since 1997. Various positions in Cinet from 1986 to 1993. M.Sc, 1983, Informatikk.
Kontakt Øystein: