Rigtig løn til tiden!

Jeg startede som lønkonsulent i Visma for lidt over et år siden og blev teamleder for cirka et halvt år siden. Tidligere har jeg arbejdet som lønbogholder både inden for det offentlige og senest i private virksomheder.

Som teamleder har jeg ansvaret for 11 dygtige lønkonsulenter. Vores team spænder fra trainees til meget erfarne lønkonsulenter. Det giver en god styrke i hverdagen, at vi har forskellige faglige kompetencer og jeg synes, at det er en fornøjelse at være med til at uddanne nye dygtige lønkonsulenter.

Vores team arbejder med ”large accounts”. Det er private virksomheder, som har outsourcet lønadministrationen til os. En typisk hverdag er meget afhængig af, hvor tæt vi er på lønbehandlingen. Jeg har mine egne kunder, som jeg udarbejder løn for, og derudover er jeg ansvarlig for, at mit team får den sparring, der er behov for. Jeg koordinerer opgaverne og disponerer, så vi er sikre på, at alle opgaver løses med god kvalitet og inden deadline. Vi har back up på alle opgaver/kunder. Det giver god fleksibilitet, hvis der opstår uforudsete situationer, som vi hurtigt skal tage hånd om.

Jeg synes, at konsulentrollen er attraktiv, fordi jeg har så mange dygtige kollegaer. Vi er flere end hundrede konsulenter i lønafdelingen, så der er altid hjælp at hente, uanset hvilken problemstilling, jeg står med. Her skal jeg aldrig søge længe efter et svar. Det er lettere at holde sig ajour og opdateret om det, der sker på lønområdet.

For mig er det afgørende, at hverdagen byder på spændende opgaver og god kontakt til mine kunder og kollegaer – det giver arbejdsglæde. Jeg har altid været udadvendt og hjælpsom – og jeg synes det er dejligt, at jeg kan hjælpe mine kunder og virkelig mærke, at jeg gør en positiv forskel for dem. Det er selvfølgelig anderledes at udarbejde løn for medarbejdere, der er ansat i en anden virksomhed end jeg selv er, men jeg synes faktisk, at det giver mig mulighed for at arbejde mere professionelt med mit fag. Jeg kan godt lide, at vi bliver ”lønspecialister”, fordi vi arbejder så fokuseret med lønadministration.

Visma har et kontor i Rumænien, hvor dygtige kollegaer hjælper os med at varetage lønadministrationen. Jeg er med til at sikre, at de får den rette viden og værktøjer til at hjælpe os. Derfor foregår en del af mit arbejde på engelsk, men det tænker jeg ikke længere over, det er bare en naturlig del af hverdagen.

Jeg er slet ikke i tvivl – jeg har fundet det job, som jeg skal pensioneres fra! Her er det hele, søde og dygtige kollegaer, et godt sammenhold, spændende opgaver, vækst og udvikling. Jeg kan helt ærligt sige, at jeg glæder mig til at gå på arbejde hver dag – og jeg nyder de opgaver, som jeg skal løse. Her er virkelig ikke to dage, der er ens, og jeg er omgivet af kollegaer, der har samme faglige stolthed som jeg selv.

Få en karriere som lønkonsulent i Visma

Visma er en virksomhed, som hele tiden er i rivende udvikling og som hvert år oplever stor vækst. Vi slår løbende nye stillinger op, så er du på udkig efter nye udfordringer, så klik på knappen nedenfor og kom videre til en oversigt med ledige stillinger. Vi søger lige nu flere dygtige lønkonsulenter.

Se stilling og ansøg her

Susanne Hansen sidder som lønkonsulent i Visma Services Danmark A/S. I starten af 2016 blev Susanne teamleder for en afdeling med 11 lønkonsulenter. Tidligere har Susanne arbejdet som lønbogholder både inden for det offentlige og senest i private virksomheder. Siden december 2016 arbejder Susanne i Azets som lønkonsulent.
Kontakt Susanne: