Er jeres forretning klar til den næste generation af mobile services

Vi er i øjeblikket på vej gennem et paradigme skifte i forbrugernes opfattelse, og tilgang til anvendelse af computere og mobile services. Samtidig står vi overfor et generationsskifte som allerede nu betyder, at fremtidens unge vokser op med en helt anden tilgang til anvendelse af it. Dette har indflydelse på hvordan i kan udnytte den næste generation af mobile services. Jeg ...

Fokus: Hvordan skabes den succesrige smartphone app

Desværre kan vi ikke opstille formler for hvordan man opnår succes med smartphone apps, men når det kommer til brugernes opfattelse af, hvad den gode mobil service er, så har vi nogle helt klare pejlemærker og erfaringer. Udover at løsningen skal servicere brugerne på den rigtige måde, så er design og brugervenligheden en af de allervigtigste succesparametre, når smartphone projektet skal realiseres. I dette indlæg ...

Det Digitale Vand og forretningsmodellering

Det er dæleme imponerende, som den danske vandsektor har taget de offentlige tendenser angående digitalisering til sig. Det er ikke hver dag, man er så privilegeret at deltage i en hel sektors fælles opstart på et virkeligt meningsfuldt digitaliseringsarbejde. Det Digitale Vandselskab holdt her d. 25. januar 2012 sit kick-off i Skanderborg med deltagelse af brancheorganisationer, vandselskaber og leverandører. Der ...

Tiden er inde til at få mobilteknologi med i digitaliseringsstrategien

“BORGERNE KAN BETJENE SIG SELV PÅ MOBILEN. Den hurtige udbredelse af smartphones o.l. giver borgerne endnu bedre muligheder for at kommunikere digitalt med det offentlige.” – Den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2011-2015 Mange borgere kan allerede betjene sig selv på mobilen, og gør det i stadig større stil. Udbredelsen åbner for nye muligheder for det offentlige. Ikke mindst på grund af at ...

En simpel opskrift på en succesfuld digitaliserings-strategi

En simpel opskrift på en succesfuld digitaliseringsstrategi kunne begynde med at få identificeret de digitale selvbetjeningsløsninger, der vil kunne give det største udbytte og gøre dem obligatorisk én for én. Hvor er udbyttepotentialet størst? Det kan der være mange meninger om, men ville det ikke være oplagt at lade Digitaliseringsstyrelsen tage ejerskabet og finde svaret? Og i samme åndedrag erkende ...