Personalegodeundersøgelsen november 2017

I efteråret 2017 genoplivede vi vores gamle Videns- og Analyseunivers, og satte i første undersøgelse fokus på personalegoder. Formålet med undersøgelse af netop personalegoder gav os en unik mulighed for at benchmarke undersøgelsens resultater med vores tidligere undersøgelse om netop personalegoder, som vi gennemførte i 2009.

Og flere resultatsvar har ændret sig markant…

  1. anvendelsen af personalegoder som strategisk værktøj – i høj eller meget høj grad – er faldet fra 50% i 2009 til blot 28% i 2017
  2. Til spørgsmålet om der er foretaget ændringer i udvalget af personalegoder de sidste tre år svarer 87% af de adspurgte virksomheder, at de “i mindre grad” eller “slet ikke” har ændret deres udbudte personalegoder

Læs mere om Visma Videns- og Analyseunivers på vores hjemmeside, hvorfra du kan downloade Personalegoderapporten gratis og tilmelde dig vores fremtidige analyser (den næste i støbeskeen er om HR-parathed til Databeskyttelsesforordningen (GDPR)..

Gå til Videns- og Analyseuniverset her

 

Andreas Mosegaard Villumsen er leder af Marketing & Business Partner-teamet hos Visma Enterprise i Danmark. Han har bl.a. ansvaret for Vismas faglige løn- og HR-kommunikation.
Kontakt Andreas: