Stor interesse for at høre agile-guruen Mike Cohn

Tirsdag den 31. januar 2012 havde vi fornøjelsen af at invitere vores kunder til et agilt seminar, hvor den amerikanske agile-guru Mike Cohn var hovedtaler.

Knap 100 mennesker var mødt op på Copenhagen Marriott Hotel tirsdag eftermiddag. Seminaret blev indledt af Michael Holk Wätjen fra Visma Consulting, som talte om agile kontrakter og agil udvikling i det offentlige. Hans indlæg blev fulgt op af Martin Jul fra Ative, der talte om opstart af agile udviklingsprojekter.

Herefter blev to konkrete agile kundecases gennemgået. Først på scenen var Pensionsstyrelsen, som fortalte om EESSI-projektet, og baggrunden for at vælge en agil tilgang til det projekt. Der blev også delt rundhåndet ud af de erfaringer, de har gjort sig, og der blev sluttet af med gode råd til andre som overvejer en agil tilgang. Søfartsstyrelsen var næste kunde på scenen, som fortalte om deres erfaringer med at udvikle en mobil applikation agilt.

Højdepunktet på seminaret, ”Planning for contract agile projects”, stod den amerikanske agile-guru Mike Cohn for.  Mike Cohn talte blandt andet om, hvordan man får user stories passet ind i kontrakten, hvordan man håndterer fast dato, fast scope og fast pris, når man arbejder agilt, og meget mere.

Evalueringer af seminaret talte sit tydelige sprog: Det var et rigtigt spændende og velgennemført seminar!

Hvis du ikke kender Mike Cohn allerede så er han en forfatter til tre af de mest velansete bøger om agil softwareudvikling. Han har skrevet talrige artikler og fører en indflydelsesrig blog, og er desuden medstifter og tidligere formand for Agile Alliance, ligesom han er medstifter og formand for Scrum Alliance.

Dorthe Hietala was previously Head of Marketing at Visma Consulting A/S. With extensive experience from various international sales and marketing roles, Dorthe drives lead generation efforts through inbound and outbound marketing activities to help build a strong sales pipeline. Always focusing on securing ROI from sales and marketing activities means that the gap between marketing and sales gets much smaller or even disappears.