Visma sponsorerer entreprenant podcast

Visma er blevet partner på tech-podcasten, Fremtidsfabrikken, der dækker teknologier, tendenser og udfordringer i start-up miljøet.

Visma og Fremtidsfabrikken 

Podcasten Fremtidsfabrikken er skabt af Lars Horsbøl og Eske Gerup, der studerer ved CBS. Fremtidsfabrikken dækker teknologier, tendenser og udfordringer i start-up miljøet igennem investorer, iværksættere og teknologiske eksperter.

Noget helt særligt for Fremtidsfabrikken er de medvirkende profiler. Podcasten gæstes af blandt andre af Martin Thorborg, Preben Damgaard, Lars Tvede, David Heinemeier Hansson, den nye “løve” i DR programmet Løvens Hule, Peter Warnøe og mange flere.

De to initiativtagere bag Fremtidsfabrikken tog kontakt til Visma med to pilot-episoder i bagagen og masser af gode idéer. Det blev begyndelsen på et nyt samarbejde: “Indholdet af Fremtidsfabrikken er helt unikt. Lars og Eske er tydeligt meget passionerede omkring deres arbejde. Deres drive og energi er også en stor del af årsagen til, at de har lykkes med et så højt profileret line-up af gæster. De emner, der omtales i podcasten falder i tråd med den store interesse, Visma deler med sine kunder, indenfor iværksætteri og ny teknologi” siger Kristian Bruun, Head of Marketing SMB hos Visma Software.

Podcasts er ifølge Kristian Bruun et interessant medieformat, som vi kommer til at se mange virksomheder implementere i kommunikationsstrategien de kommende år. “Lige nu er podcasts som medie i fuldt flor. Det kan være en udfordring at nå igennem den kommercielle lydmur på egne kommunikationskanaler i dag. Podcasten repræsenterer en meget nærværende måde at skabe indhold på, hvor der er mulighed for at gå i dybden med specifikke interessepunkter, og på den måde opbygge en særlig relation til sine kunder”

Nørderi om teknologi og tendenser 

Lars Horsbøl og Eske Gerup har kendt hinanden i kort tid. De mødtes i gennem deres arbejde hos venture-fonden Nordic Eye, hvor de begge er en del af fondens Youth Advisory Board, som har en rådgivende funktion omkring nye teknologiske tendenser og investeringscases. “Vi så begge vores ydmyge podcast projekt som en ideel måde at udvide vores netværk, lave personlig branding og vigtigst af alt: Dele spændende historier og viden om teknologi ud til flere. Teknologi kan løse så mange ting for både individer, virksomheder og menneskeheden som helhed. Visma er en genial partner, da de jo er udøvende mestre inden for emnet”  lyder det fra duoen bag Fremtidsfabrikken.

Foto: Martin Thorborg i studiet hos Eske og Lars

Til spørgsmålet om hvordan fremtiden for Fremtidsfabrikken ser ud, lyder svaret fra Lars og Eske: ”Der er fortsat rigtig mange historier at dække og teknologier, udfordringer og trends at diskutere. Vores fokus er på at inspirere så mange som muligt til at anvende og innovere med moderne teknologier. – Enten i eksisterende virksomheder eller i form af nye start-ups. Tænk, hvis vi kunne inspirere til opstart af en dansk virksomhed, der bidrager til økonomien og lønner mennesker rundt omkring – det er drømmen!”

Der udgives en ny episode hver 14. dag. Den seneste episode gæstes af Martin Thorborg, der blandt andet deler en meget levende beretning om salgsforløbet af Dinero til Visma.

Kom en tur med i Fremtidsfabrikken på Google Play, iTunes eller Spotify.

 

Trine Fruergaard Fog er PR & Content Marketing Manager hos Visma Software SMB. Med over 8 års erfaring indenfor PR og kundevendt kommunikation, har Trine styr på hvordan man placerer pressehistorier og positioner et brand. Kontakt Trine på trine.fog@visma.com