It-løsninger til Liv & Pension

Visma har mere end 550 mandeårs erfaring med Liv & Pension

Inden for liv & pension har Visma en afdeling med mere end 550 mandeårs erfaring. Derfor kender vi til bunds de særlige krav og behov, der gør sig gældende i jeres branche.

Vi sørger for, at jeres it-systemer til hver en tid lever op til lovkrav og almindelig udvikling på området.

Ved at trække på vores kompetencer i stedet for at have dem internt i organisationen, har I altid adgang til den nyeste og mest specialiserede viden på området.

Blandt vores kunder er PFA, Danica, Nordea, Sampension, SEB, Skandia, AP Pension, PenSam og Unipension, Nyegaard, Danske Pensionsmæglere, Seren, Ensure, RTM, PLI, Tryg, BEDSTpension, FG, MercerAon og Willis.

Typiske brancheudfordringer

Lovgivning

Inden for liv- og pensionsbranchen er der en lang række specifikke love og regler, I skal overholde i forhold til de produkter, I tilbyder jeres kunder og reglerne ændrer sig løbende.

Kunderelationer

Jeres kunder forventer højere og højere grad af service og rådgivning, og I må i stigende grad fokusere på at tiltrække, fastholde og udvide kundekredsen.

Omkostninger

Kunderne holder øje med administrationsomkost-ningerne, og kan I holde omkostningerne nede, kan I bedre tiltrække og fastholde kunder.

Konsolidering

Både pensionskasser og pensionsselskaber har fokus på, hvordan de kan konsolidere og eksempelvis få gavn af stordriftsfordele. Konsolidering er ofte et effektivt middel til at holde udgifterne nede og få mulighed for at tilbyde policer til mere fordelagtige priser, men hvordan konsoliderer I bedst muligt?

Sammenhængende processer og it-systemer

I kan imødekomme mange af disse udfordringer ved at have velfungerende og sammenhængende processer og it-systemer, der hjælper jer til straight through processing. På den måde minimerer I arbejdsgangene og dermed omkostningerne.

Hos Visma får I hjælp til disse udfordringer. Vi hjælper med rådgivning, it-løsninger og application management, herunder migrering og konvertering. Efter mange års arbejde med liv- og pensionsbranchen kender vi branchen indgående, og i fællesskab med jer kan vi derfor hurtigt komme med et bud på, hvordan I kan løse netop jeres udfordringer.

Automatisering af forretningsprocesser

Automatisering af forretningsprocesser er højt på dagsordenen i danske pensionskasser og pensionsselskaber, fordi det på én og samme tid reducerer omkostninger samt forbedrer kvaliteten af sagsbehandlingen og kundeservice. Jo flere data, I slipper for at taste og genindtaste, og jo færre hænder og hoveder, I skal involvere i sagsbehandling og dokumenthåndtering, jo færre fejl vil I typisk opleve, og jo mere tid sparer I i det daglige arbejde.

Hos Visma har vi erfaringen og kompetencerne der gør, at vi kan hjælpe jer med at implementere den rigtige selvbetjenings- og workflowløsning, der understøtter jeres forretningsprocesser. Der er nemlig stor forskel på, om I skal have styr på jeres opgaver, checklister eller om behovet er en løsning, der skal understøtte længerevarende processer.

Læs mere om automatisering af forretningsprocesser

Vi har indgående branchekendskab og specifikke løsninger til Liv & Pensionsbranchen

Vi kan rådgive jer

Det kan virke åbenlyst at sige, at it-løsningerne skal understøtte forretningen, men ikke desto mindre er det noget, der kræver utrolig stort fokus, hvis det for alvor skal lykkes i praksis. Det fokus har vi hos Visma, hvor vi både har forsikringsuddannede og it-uddannede medarbejdere. 

Visma er den it-konsulentvirksomhed i Danmark, der har flest dedikerede medarbejdere inden for liv- og pensionsbranchen. Det kommer jer til gode, fordi vi samlet har mere end 550 mandeårs erfaring lige netop med jeres branche og samtidig har forskellige spidskompetencer. 

Med Visma ved jeres side har I en partner, der løbende holder sig orienteret om, hvilke lovgivningsmæssige ændringer der sker, og hvilken betydning de har for jeres forretning. Vi ved for eksempel, hvordan Solvens II-direktivet får betydning for jer, og hvad der skal til for at være compliant i jeres branche. Vi ved også, hvilke krav Finanstilsynet stiller til jeres data, og hvordan I er sikre på at leve op til disse krav.

I møder med andre ord ikke bare it-rådgivere men også forretningsrådgivere, der har øje for, hvordan it-løsninger og it-arkitektur understøtter jeres dagligdag og let tilpasses, efterhånden som jeres hverdag ændrer sig.

Pension Broker

Pension Broker er en løsning til digitalt samarbejde mellem pensionsselskaber og pensionsrådgivere. Løsningen understøtter straight through processing, så I slipper for mange manuelle arbejdsgange og holder administrationsomkostningerne nede. For eksempel foregår indmeldelse til standard, nytegninger og ændringer digitalt, så I ikke skal bruge tid og ressourcer på genindtastninger.

Læs mere om Pension Broker

Output management

Med en professionel output management-løsning kan I udveksle data med jeres kunder via valgfrie kanaler, for eksempel papir, pdf, elektronisk dokumentportal og e-mail. Det giver jer en stor fleksibilitet i forhold til jeres kunder og sikrer, at I kan formatere og distribuere data på præcis den måde, jeres kunder foretrækker. Hvis en kunde efterspørger et dokument, I allerede har sendt én gang, kan I let finde dokumentet og sende det igen.

Output management et stærkt redskab, når I vil holde administrationsomkostningerne nede og sikre ensartet kommunikation med jeres kunder.

Læs mere om vores output management løsninger

Application management

Som pensionsselskab eller pensionskasse kan I outsource hele eller dele af jeres application management til Visma. Vores liv- og pensionsafdeling består af forsikringsuddannede, Liv.Net-specialister, systemudviklere, projektledere og forretningsudviklere, der udelukkende beskæftiger sig med at håndtere og udvikle it-løsninger til jeres branche.

Vi har erfaring med at arbejde sammen med Edlund A/S, der leverer rammesystemet Liv.Net. Vi har specialiseret os i at udvikle og vedligeholde den selskabsspecifikke del af koden i Liv.Net. Det betyder, at I kan få hjælp fra Visma, hvis I har særlige ønsker til jeres virksomheds Liv.Net-løsning.

Læs mere om vores Application Management

Visma Addo

Med Visma Addo kan dine kunder modtage dokumenter fra dig online, skrive dem under digitalt med det samme og automatisk sende dem tilbage til dig.

Uanset om de bruger en smartphone, tablet, pc eller anden digital platform, underskriver de let dokumentet, med fingeren på en trykfølsom skærm eller med NemID.

  • Både du og kunderne slipper for besværlige papirgange
  • Du skal ikke bruge tid på at scanne eller genindtaste oplysninger
  • Du skal ikke bruge tid på at rykke for manglende svar
  • Kunden får automatisk en kopi af det underskrevne dokument

Læs mere om Visma Addo

AP pension

Liv og pension

Vi har samlet kompetencer inden for liv og pensionsbranchen i divisionen Visma Consulting A/S. Vi kender de særlige krav og behov, der gør sig gældende i jeres branche, og vi sørger for, at jeres it-systemer til hver en tid lever op til lovkrav og almindelig udvikling på området.

Ved at trække på vores kompetencer i stedet for at have dem internt i organisationen, har I altid adgang til den nyeste og mest specialiserede viden på området. Blandt vores kunder er PFA, Danica, Nordea, Sampension, SEB, Skandia, PenSam og Unipension, Ensure, RTM, PLI, Tryg, BEDSTpension, FG, MercerAon  og Willis.

Kontakt Visma Consulting

Kontakt os og hør, hvordan I får fleksibel og professionel rådgivning og hjælp til jeres it-projekter.

 

 

Lars Nygaard
Business manager
lars.nygaard@visma.com
Telefon: 21 28 10 77

Vi digitaliserer Danmark