Amstrup EL om Visma Håndværker

Håndværker

Amstrup EL om Visma ServiceSuite

Amstrup EL fik et godt overblik over opgaverne med Visma Håndværker

Visma Håndværker har hjulpet iværksættervirksomheden Amstrup EL med at have et konstant overblik over forretningen.

Selv om der er forrygende travlt hos Amstrup EL, hersker der pinlig orden. Overblik og orden er vigtig i firmaet, som er vokset stærkt siden det blev etableret i 2000. Kontorlokalerne i Humlebæk er holdt i sort og hvid. Medarbejdernes sorte trøjer matcher de sorte varebiler. Den ene hvide væg domineres af en stor fladskærm, som er en del af firmaets kommandocentral. På skærmen kan Christian og Jens til enhver tid se, hvilke opgaver folkene er på. Virksomheden benytter Visma Håndværker. Bookingmodulet viser grafisk, hvor folk er henne og på hvilke opgaver. Systemet håndterer arbejdssedlerne tilknyttet de opgaver, folkene er på. Visma Håndværker booking systemet er integreret til virksomhedens økonomisystem, Visma Mamut, som bruges til indkøb, tilbudsgivning og fakturering.

Medarbejderne registrerer selv

For at opnå størst nytteværdi af løsningen, registrerer medarbejderne selv, hvilke materialer og det tidsforbrug, de har på deres opgaver. Registrering foregår fra en håndholdt pc, en såkaldt PDA. Medarbejderne sørger for at taste informationerne ind mens de er på opgaven. På den måde flyttes registreringen ud til stedet, hvor arbejdet udføres. Samtidig betyder det, at man ikke glemmer at påføre tid og materialer. Det giver et mere reelt faktureringsgrundlag. Der er oprettet varekoder for lærling, svend og arbejdsmænd. Når arbejdet er udført, vælger medarbejderne stregkoden for ”Sag Afsluttet”. Så ved kontoret, at man kan fakturere på sagen.

Nemt at sælge idéen ind

Nye måder at arbejde på bliver ikke indført af sig selv i en virksomhed.

- Jeg husker selv, da jeg var ansat, at jeg sad og fiflede med mine arbejdssedler. Det skulle jo passe med de 37 timer. Netop derfor faldt jeg for denne idé med at folk registrerer tingene elektronisk mens de udfører arbejdet. Så skal de ikke gå og huske på, hvad de har lavet hvornår. Samtidigt ved jeg, at så glemmer de ingenting. Det tæller, når man som jeg har 10 mand løbende rundt derude på opgaver hele tiden, konstaterer Christian Amstrup.

Indkøringen af PDA’er til registrering forløb let og smertefrit. - Jeg startede med at give én mand en PDA. Han gik på med krum hals. Så oplevede vi andre, at han aldrig gik og brokkede sig. De andre blev jo mere og mere nysgerrige. Til sidst indkaldte jeg til et møde, hvor mit budskab var at alle skulle arbejde på samme måde som deres kollega. Vi lavede små sager, de kunne øve sig på. Og så fik de en PDA i hånden. Alle folk i teamet er jo unge, så det var problemfrit at få dem til at tage teknologien til sig, fortæller Christian tilfreds.

Resultaterne taler for sig selv

I dag kan Christian Amstrup kigge tilbage på en flot referenceliste, der tæller store kunder. Blandt andet MT Højgaard, DONG Energy, NCC, Metro København, Coloplast og Skadesservice Danmark.

- Det har været hårdt at komme hertil men det har også været sjovt, for jeg føler vi er vokset med opgaven.

Amstrup EL

 

"Fidusen med Visma Håndværker er, at jeg ikke skal have alt i hovedet".

Christian Amstrup, Amstrup EL

Fakta

Amstrup EL udfører alt el-arbejde og har døgnvagt alle årets dage.
Virksomheden startede op i 2005 og beskæftiger i dag 17 personer.

www.amstrup-el.dk

Derfor valgte vi Visma:

  • Kendte en, der brugte systemet og havde gode erfaringer med det
  • Kunne lide muligheden for at kombinere regnskab, fakturering, projektstyring og booking i én løsning

Løsning:

  • Regnskabsprogrammet Visma Mamut
  • Planlægningsværktøjet Visma Håndværker

Resultat:

  • Mindre papirbunker
  • Styr på faktureringen
  • Elektroniske arbejdssedler
  • Optimal udnyttelse af de kørende medarbejdere

Hvad brugerne ellers siger om Visma 

Andre case-stories