Odense Låseservice A/S om Visma Håndværker

De blev en hel stilling mere effektive, da de fik daglig oversigt og effektive rutiner
Odense Låseservice har øget deres kundeservice og omsætning med hjælp fra Visma Håndværker.
Låsefirmaet blev grundlagt tilbage i 1950 under navnet Odense Nøglefileri. Efter snart 60 år i branchen, har firmaet opnået stor erfaring og profilerer sig i dag som totalleverandør af mekanisk og elektronisk sikring. Størstedelen af deres opgaver leveres til større erhvervsvirksomheder, boligforeninger, offentlige kontorer og butikker.
Imødekommer kravene
Vi er A-medlem af Danske Låsesmedes Forening, og det betyder, at vi frivilligt har påtaget os en række forpligtelser overfor vores kunder. Der stilles strenge krav til rutiner og kvalitetssystemer, men med Visma Mamuts Enterprise er det lettere at imødekomme disse krav. Opdateringen i Visma Mamuts kunderegister giver os komplet oversigt og ikke mindst organiseret opbevaring af ordrer og varenumre, fortæller bogholder Peter Andersen.
Alt fra en leverandør
Før Odense Låseservice fik Visma, havde firmaet et kundeopfølgningssystem, som kun de færreste af de ansatte kunne håndtere. – I udvælgelsesprocessen lagde vi stor vægt på at finde en leverandør, der kunne tilbyde simpel funktionalitet til konkurrencedygtige priser. Vi stod i den situation, at kun en af medarbejderne vidste, hvordan det gamle system virkede i praksis. Lidt hovedregning gjorde det klart, at investeringen i en ny og brugervenlig løsning var langt billigere end at skulle betale for at sende alle medarbejderne på kursus i det daværende program. Hos Visma fik vi en løsning som håndterer alt fra regnskab og CRM til styring af håndværksopgaver, siger Andersen.
Effektive rutiner
Visma Håndværker er et planlægningsværktøj for specielt håndværkere, der udfører store dele af sit arbejde ude hos kunden og som dermed har behov for at opdateret information er let tilgængelig. Produktserien gør det muligt for medarbejderne at se deres aftaler direkte fra f.eks. deres mobiltelefon eller PDA, så ordrestyring, vareregistrering og booking af servicearbejde hos kunden bliver betydeligt effektiviseret.
– Med Visma Håndværker er vi blevet meget mere effektive. Førhen lå ordrerne spredt rundt i hele huset og ingen havde overblik. I dag lægges de direkte ind i systemet og vi sparer en masse tid ved ikke at skulle lede efter en bestilling, der muligvis allerede blev oprettet i går. Systemet har også gjort det muligt at tjekke om et bestemt produkt findes på lager imens vi står hos kunden. På den måde kan vi, som en ekstra service, informere kunden om leveringstider på stående fod og herved yde en bedre kundeservice.
Vi sparer tid
Andersen fremhæver også tidsbesparelsen. – Førhen måtte vores montører ind omkring kontoret mindst to gange i løbet af arbejdsdagen for at modtage dagens opgaver. Med Mamut ServiceSuite kan montørerne trække disse oplysninger via deres telefon og derved tage direkte ud til kunden. Vi snakker om en besparelse på cirka en time per medarbejder per dag, der i stedet kan bruges til at nå forbi flere kunder.

"Totalt omregnet er vi blevet en hel stilling mere effektive"
Peter Andersen, Odense Låseservice A/S