Fårup Sommerland

Det skulle være smartere at udsende kontrakter og indhente oplysninger på vores sæsonpersonale – derfor opsøgte vi Visma Addo

testJesper H. Jensen
HR-chef
Fårup Sommerland

 

Hos Fårup Sommerland har vi for nyligt taget Visma Addo i brug til automatisk at indhente oplysninger på 500 sæsonansatte ifm. sæsonåbningen af vores forlystelsespark.

Smartere ansættelsesproces

Hvert år ved sæsonstart står vi over for en stor administrativ udfordring. Vi rekrutterer årligt ca. 500 unge sæsonmedarbejdere, som vi bl.a. skal indhente tøjstørrelser, pensionsoplysninger og kontaktinformationer fra - samtidigt med, at ansættelseskontrakter skal udveksles og underskrives. Indtil i år håndterede vi opgaven med almindelig brevpost, men den komplekse arbejdsopgave kostede mange arbejdstimer.

Vi søgte mere end digital underskrift

Der er efterhånden flere, der kan levere den digitale underskrift, men for os var det vigtigst at få en løsning, der kunne samle de her oplysninger sammen digitalt, så vi kunne arbejde med dem med det samme i stedet for at sidde og taste de mange oplysninger ind flere forskellige steder

Mange timers manuelt arbejde er sparet

Vi fik en løsning bygget på Visma Addo, men udviklet specielt til vores rekrutteringsforløb. I stedet for at sende breve ud til de 500 nyansatte enkeltvis, udsender vi nu, via email, en ansættelseskontrakt, og et link til en digital formular, som den ansatte udfylder med de påkrævede informationer. Vi får alle de vigtige oplysninger retur i en samlet fil, og kan indlæse det hele i vores systemer på en brøkdel af den tid som vi tidligere brugte på at indtaste oplysningerne manuelt. Alt foregår automatisk og digitalt, og på den måde har vi sparet mange timers manuelt arbejde.

Imponerende hurtig opsætning

Jeg har virkelig været imponeret over opsætningen. Det var i sidste øjeblik vi henvendte os til Visma med vores udfordring, og Lars og Thorbjørn fra Addo-teamet har virkelig arbejdet i døgndrift for, på rekordtid, at udvikle en super løsning til os. De fortjener stor ros.

Vores udbytte af Visma Addo

Med Visma Addo:

  • sparer vi mange penge på udsendelse af ansættelseskontrakter
  • har vi sparet mange timers manuelt arbejde
  • er efterbehandlingen af medarbejdernes oplysninger blevet lettere
  • arbejder vi smartere og dermed mere effektivt

Fårup Sommerland

Om Fårup Sommerland

Fårup Sommerland blev etableret i 1975 og kunne i 2015 fejre 40 års jubilæum. Forlystelsesparken er årligt besøgt af cirka 600.000 gæster, hvoraf 80 procent af disse er danske. Fårup Sommerland har en gæstetilfredshed på hele 99 procent og har gennem årene vundet en lang række priser, blandt andet Europas 2. bedste forlystelsespark (Kirmes, 2015 & 2016), Verdens 3. bedste service (IAAPA, 2015), Danmarks bedste forlystelsespark (2014) samt Danmarks bedste sommerland (2014). Fårup Sommerlands vision er at være indbegrebet af enestående familieoplevelser.

Kontakt Visma Addo

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig efter mere information om, hvad digital underskrift kan gøre for dig og dine ansatte? Udfyld kontaktformularen og vi vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.

Visma Consulting A/S
Nørgaardsvej 32
2800 Lyngby
consulting.dk@visma.com
CVR-nr 29973334

Kontakt Visma Addo Teamet:
addo@visma.com

Visma er en af Nordens største
it-virksomheder med mere end
5.500 medarbejdere og 500.000
kunder og er førende inden for
SaaS løsninger.