Digital underskrift for forsikringsselskaber

Giv jeres forsikringskunder en bedre service med digital underskrift

Få gladere kunder, flere salg og færre administrative omkostninger med Visma Addo

Med digital underskrift fra Visma Addo behøver I ikke længere at lede efter blanketter i overfyldte reoler, eller at bruge tid og ressourcer på at sende papirer frem og tilbage til kunden, rykke for underskrifter eller genindtaste oplysninger.

Ved at indføre digital underskrift med Visma Addo vil I opleve en langt hurtigere ekspeditionstid. Et kendt problem for forsikringsselskaber er, at underskrevede dokumenter ofte, er rigtig lang tid om at komme retur, eller aldrig kommer retur. Med Visma Addo kan de underskrevede dokumenter være returneret mens I stadig har kunden i røret, og jeres kunder vil have oplevelsen af at have fået en god service.

Med denne løsning får I som forsikringsselskab

  • Mulighed for at yde bedre og hurtigere service for jeres forsikringskunder
  • Mulighed for at spare på de administrative omkostninger
  • Mere tid som jeres resourcer kan bruge på mere værdiskabende arbejde
  • Mulighed for at øge jeres salg af forsikringer

Skab mere værdi for jeres forsikringskunder og jer selv

Via Visma Addo selvbetjening kan I udsende tilbud på forsikringer til digital underskrift hos jeres kunder. Lad os for eksempel antage, at I taler med en af jeres kunder over telefonen og vedkommende ønsker at tegne en ny indboforsikring, bilforsikring eller familieforsikring.

Som medarbejder udfylder du den nye blanket med aftalte dækningsgrader mv. og sender derefter dokumentet til digital underskrift gennem Visma Addo.

Kunden modtager med det samme en SMS eller E-mail med linket til dokumentet og kan underskrive eksempelvis forsikringer med det samme, på telefonen, tablet, med NemID, eller med musen på PC. Når kunden har underskrevet dokumentet, modtager I som selskab, samt kunden en kopi af den underskrevne forsikring på mail, som herefter kan arkiveres digitalt.

Med digital underskrift kan I dermed lukke nytegnede forsikringer hurtigere og give jeres kunder en langt bedre service.

Læs om skiftet fra manuel til digital underskrivningsproces


 


Luk flere forsikringssalg med digital underskrift

Ofte har forsikringsselskaber det problem at nyoprettede forsikringer aldrig bliver sendt retur i underskrevet stand af kunden. Med digital underskrift har I muligheden for at få en nytegnet forsikring i hus på et par minutter. I kan lukke salg mens I stadig har kunden i røret.

Desuden viser vores cases, at man kan øge svarraten med op til 30 % ved at sende dokumenter til digital underskrift.

Se hvordan vi har effektiviseret vores kunders forretninger med digital underskrift

Prøv Visma Addo gratis

Har I større og mere avancerede behov?

Så hjælper vi jer...

Visma Addo til forsikringsbranchen har åbent API, hvilket betyder, at I kan koble jeres foretrukne forretningssystem sammen med Visma Addo, så I kan sende dokumenter til digital underskrift direkte fra jeres foretrukne system og efterfølgende arkivere oplysninger i samme system.

Vi kan også lave integrationen for jer, da vi har en række standardintegrationer, og ellers kan vi hjælpe jer med integration til fx

  • Integration til E-boks
  • Integration til CRM systemer, såsom Microsoft Dynamics og SuperOffice
  • Integration til tredjepartsløsninger
  • Integration til ERP-systemer
  • Integration til jeres sags-og dokumenthåndteringssystem, herunder Vismas eget system Visma Case

Læs mere om integrationer til Visma Addo

Visma Addo er lige så gyldig og sikker som en traditionel underskrift på papir

Digital underskrift er nøjagtig lige så gyldig som hvis dokumentet var blevet underskrevet med pen på papir. Bevissikkerheden er endda større end aftaler på papir, da Visma Addo har et transaktionsoverblik.

På transaktionsoverblikket har I mulighed for, at se en historik over de dokumenter I har sendt til digital underskrift og om transaktionen er afsuttet - altså om dokumentet er blevet underskrevet. Er der flere parter, der skal underskrive det samme dokument, kan I også se hvem af parterne, der har underskrevet og hvem der mangler.

Sikker løsning til forsikringsselskaber

Alle transaktioner foretaget gennem Visma Addo foregår via en krypteret forbindelse, så ingen personfølsomme oplysninger er i fare eller tilgængelige for andre.

Ligeledes bliver dokumenterne kun gemt i Visma Addo i 10 dage, hvorefter de af sikkerhedsmæssige hensyn bliver slettet automatisk. Men da alle parter får tilsendt det underskrevne dokument via mail, er man altid sikker på, at alle relevante parter er i besiddelse af det underskrevne dokument.

Læs mere om sikkerhed og gyldighed

Kom i gang med Visma Addo nu

- vi giver de første 10 credits gratis

Kontakt os

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig efter mere information om, hvad digital underskrift kan gøre for dig, så udfyld kontaktformularen og vi vil vende tilbage til dig.

Visma Consulting A/S
Nørgaardsvej 32
2800 Lyngby
consulting.dk@visma.com
CVR-nr 29973334

Kontakt Visma Addo Teamet:
addo@visma.com

Visma er en af Nordens største
it-virksomheder med mere end
7.000 medarbejdere og 500.000
kunder og er førende inden for
SaaS løsninger.