My Visma

De hyppigste spørgsmål og svar

Får jeg overført mine data fra Visma Løn til My Visma? 

Ja, du får overført data såsom medarbejderstamdata, ferie og fravær helt automatisk. Det betyder, at I fra dag ét kan få gavn af alle de nye muligheder i My Visma.


Hvordan sikrer I, at ledere KUN får adgang til det, som de må se?

IT-sikkerhed spiller en stor rolle i alt, hvad vi gør - også i My Visma. Den/de, som er administrator i Visma Løn, får også administratoradgang til My Visma. Alle andre medarbejdere i virksomheden vil derfor som udgangspunkt få medarbejderadgang. Det vil sige, at de kun kan se data på sig selv.


Hvordan skal realtidsvisningen af data forstås?

I Mit Visma app- og webudgaven får I adgang til at kunne se data i realtid. Det bliver hermed nemt at have styr på, hvor meget ferie medarbejderen har afholdt og har tilgode. Det kræver dog, at registreringer enten foretages i My Visma, eller at data regelmæssigt indlæses. Data, der findes i Visma Løn og Visma HR, er også tilgængelige i My Visma, uanset hvordan data er registreret/indlæst.

 

Hvordan kan My Visma hjælpe os med at få styr på den nye ferielov?

Den nye ferielov kræver omstilling, og det kan være svært at holde styr på, hvor meget ferie medarbejdere har opsparet og afholdt. Med My Visma app'en kan medarbejdere selv følge med i, hvor mange dage, der er optjent og klar til afholdelse. Har medarbejdere selv et overblik, vil det mindske risikoen for at bruge eller planlægge mere ferie, end hvad der er til rådighed. Lederen vil også kunne se den samlede optjening i teamet, så han/hun nemt kan rådgive og ressourceplanlægge.  

 

Hvor kan jeg lære mere om, hvordan jeg bruger My Visma?

For at sikre, at du får det optimale ud af My Visma, kan du med fordel tilmelde dig et af vores introduktions webinars. Du vil få invitation hertil, når vi kommer tættere på den 1. september. Administratorer vil derudover kunne finde vejledninger til My Visma på Visma Community. Vi vil også løbende sende tips og tricks ud med vores nyhedsbrev, Visma Update. 

 

Outsourcing
- Hvad er forskellen på My Visma og Visma Portal? 

Outsourcing portalen er administratorens arbejdsværktøj og sikre kommunikationskanal. My Visma giver derimod hele organisationen et nemt og hurtigt overblik over essentielle HR- og løndata såsom ferie og fravær. Funktioner, der er med til at lette det administrative arbejde blandt andet i forbindelse med den nye ferielov.

 

Outsourcing
- Hvilke andre opdateringer kan jeg finde i mit serviceabonnement?
 

Jeres nye serviceabonnement er designet til at gøre det nemmere og mere gennemsigtigt for jer at være kunde hos Visma. Med jeres serviceabonnement bliver det nemmere at gennemskue, hvordan vi kan hjælpe dig med din løn- og personaleadministration. Serviceabonnementet indeholder, udover My Visma, en række services såsom ubegrænset adgang til webinars og kundeseminarer, proaktiv support og ét årligt servicemøde med jeres lønkonsulent. Du kan læse mere om jeres nye serviceabonnement her.