Planmeca

Den agile udviklingsproces har sikret, at al viden er blevet effektivt forankret

Global virksomhed understøtter ny digital marketingstrategi med CRM

Visma Consulting og Planmeca startede samarbejdet i 2012 med en målsætning om at definere et roadmap for en ny digital marketingstrategi. De primære fokusområder var implementering af en mere personaliseret kommunikation til beslutningstagere, såvel som automatiserede marketingprocesser. I stedet for at gøre brug af separate marketingplatforme, valgte man en direkte CRM integreret tilgang til selve eksekveringen.

Den agile projektmodel var perfekt

”Den forretningsorienterede og agile samarbejdsmodel som Visma Consulting har leveret, har været et perfekt match til vores dynamiske arbejdsmiljø. Ud over den tekniske ekspertise, har vi værdsat den kompetente sparring og de konkrete input vi har fået til at understøtte de forretningsorienterede målsætninger. Den agile udviklingsproces har sikret at alt viden er blevet effektivt forankret direkte i vores egne teams” udtaler Marketing direktør Maarit Vannas.

Planmeca valgte ClickDimensions

Baseret på en vurdering af forskellige marketing automation løsninger, valgte Planmeca ClickDimensions som xRM løsning for en Microsoft CRM baseret marketing. Web surveys, event management, campaign landing page management, email marketing, AB split testing og lead nurturing programmer var iblandt de nøglefunktioner, der gjorde at ClickDimensons blev valgt.

Visma Consulting bistod Planmeca med at definere og implementere deres marketing automation processer med ClickDimensions. Projektet fokuserede i opstarten på at automatisere Planmeca’s multi-channel marketing rettet imod distributørleddet. Senere i 2014 opgraderede Visma Consulting Planmeca’s Microsoft Dynamics CRM 2011 platform til Microsoft Dynamics CRM 2013. I den forbindelse fik Planmeca opsat en række forretningsorienterede proces-flows til at understøtte salgsledelse.