
Selvbetjening
Højere service og øget effektivisering
Højere service og øget effektivisering
Som virksomhed ønsker du at automatisere så mange processer som muligt for at begrænse det manuelle arbejde og højne produktiviteten. I det offentlige er kravet om øget selvbetjening og digitalisering en del af hverdagen, og i det private er der specifikt fokus på, hvordan arbejdsgange kan effektiviseres ved at digitalisere og automatisere.
Samtidig er det vigtigt, at konkurrenceevne, serviceniveau og produktkvalitet ikke falder på grund af iveren efter at begrænse de manuelle arbejdsgange.
For at opnå succes med digital selvbetjening skal vi have erfaringer, holdninger samt bruger- og forretningsmæssig viden.
Den succesrige selvbetjeningsløsning forholder sig til tre aspekter: Brugerens incitament til at anvende selvbetjeningsløsningen, brugerens behov og oplevelse af løsningen og selvbetjeningsløsningens integration til bagvedliggende forretningssystemer.
Selvbetjening er meget mere end en elektronisk blanket.
Selvbetjeningsløsninger skaber færre interne arbejdsgange, fordi brugerne selv indtaster de data, I har behov for. Brugere orienterer også sig selv om forhold, som ellers ville kræve en opringning, e-mail eller anden form for direkte kommunikation, der koster jer ressourcer.
Selvbetjeningsløsningen udveksler information med jeres bagvedliggende it-systemer. Det foregår gennem den rette sikkerhedsmodel og it-arkitektur. Vores faglighed og erfaring på området sikrer et højt teknisk fokus. Vi sørger for, at løsningens enkelte komponenter spiller optimalt sammen, og at sikkerheden er i top.
Vores UX-konsulenter og grafiske designere sikrer, at løsningen er intuitiv og enkel at gå til for brugerne. Afhængig af projektets omfang involverer vi også ofte de kommende brugere. Dette er for at skabe en endnu tættere dialog mellem de kommende brugere og løsningen.
Digitale selvbetjeningsløsninger, er ikke længere blot tilbud eller alternativer til borgere og kunder. Danskere er et af de folkefærd i verden, som er længst fremme, når det kommer til anvendelse af hverdagsteknologi. Dette kommer også til udtryk gennem vores krav som forbrugere. Vi forventer at kunne kommunikere enkelt og nemt med de virksomheder, vi ønsker at handle med, og vi vil gerne betjene os selv med intuitive og brugervenlige selvbetjeningsløsninger. Selvbetjening er derfor blevet et konkurrenceparameter som har betydning for, hvordan virksomheder klarer sig fremadrettet.
Inden for det offentlige kan digital selvbetjening også beskrives som et konkurrenceparameter, men her har borgerne ikke andre valg, så det vil i stedet blive opfattet som tillid og mistillid. Den gode selvbetjeningsløsning skaber tillid hos borgeren, den dårlige oplevelse skaber mistillid.
En af de største misforståelser inden for digital selvbetjening er at sætte ”strøm til papir”. Man opnår ikke succes ved at tage en eksisterende papirblanket og gøre den elektronisk. Det handler om at operationalisere behovet for optimering af processer og workflows gennem en helhedsbetragtning, som ser på behov og gevinster i alle led.
I Visma brænder vi for at skabe succesrige selvbetjeningsløsninger. Du skal derfor ikke tøve med at tage kontakt til os for en snak om dit behov. Vi vil gerne hjælpe dig med gode råd, til hvordan du kommer i gang med dit digitaliseringsprojekt.
Dine it-projekter ledes sikkert til succes med et stærkt proces- og metodeapparat. Vi tager dig professionelt i hånden og tilpasser vores samarbejdsform til din virksomhed og jeres aktører.
Du står for projektstyringen af vores dygtige konsulenter. Lej en enkelt eller et fast team. Vi sidder hos jer eller hvor det passer dig.
Dine krav og behov indfries sikkert. Få en fast pris eller indgå et agilt samarbejde.
Nye behov, lovgivning og effektivisering kræver tilpasning. Få professionel vedligeholdelse af komplekse systemlandskaber og fagsystemer.
Stine Fritsdal
Salg & Marketing Direktør
consulting.dk@visma.com
31 44 92 50
Visma Consulting A/S
Gærtorvet 1-5
1799 København V