Falck Autohjælp app

Med hjælp fra Visma har Falck fået en app, der gør informationsudvekslingen mellem Falck og deres kunder enklere og mere effektiv i kritiske situationer, og som derudover tydeliggør Falcks øvrige ydelser over for kunderne.

Integration til eksisterende forretningssystemer

Falck havde i en længere periode ønsket at få udviklet en smartphoneapp, der kunne understøtte deres kundeservice i forbindelse med autohjælp. Et centralt krav var, at app’en kunne integreres med Falcks eksisterende forretningssystemer, og netop derfor kom Visma på banen.

Med løsningen har Falck Autohjælp og deres kunder opnået en række fordele:

  • Lettere for kunder at søge autohjælp, når uheldet er ude
  • Hurtigere og nemmere for Falck at servicere kunderne
  • Integration med de bagvedliggende forretningssystemer
  • Lækkert og brugervenligt design
  • Synliggør flere services over for kunderne

Oplysninger overføres automatisk

Med denne app får Falcks kunder en ny og meget enkel mulighed for at søge hjælp, når uheldet er ude. Hvis en abonnent eksempelvis punkterer, kan vedkommende via sin smartphone give meldingsmodtagelsen hos Falck alle de informationer, de har behov for.

Via en menu kan kunden let vælge en beskrivelse af problemet. Telefonens indbyggede GPS giver præcis besked om bilens placering, og takket være det indbyggede kompas, får Falck endda besked om kundens kørselsretning. Alle oplysninger om abonnementsnummer, bilens registreringsnummer og lignende, ligger i den kundeprofil, som abonnenten allerede har oprettet i forbindelse med download af app’en. Disse oplysninger ryger direkte ind til Falcks meldingsmodtagelse, når kunden trykker ”Send”.

Nye muligheder for kunderne

”Vi ønskede at give vores kunder en bedre oplevelse, når de havde brug for at søge autohjælp hos os. Da rigtig mange mennesker i dag bruger smartphone apps som hjælp i forskellige situationer, havde vi overvejet, hvad en eventuel Falck Autohjælp app skulle kunne.”

Kasper Hundborg Hansen
Business Development Manager, Falck

Mersalg og leadgenerering

Den nye app understøtter ikke blot kundeservice, men bidrager også til at synliggøre andre ydelser og produkter over for Falcks kunder. De kan eksempelvis se, hvor nærmeste Falck-station er, og om der er ledige lejebiler i nærheden. På den måde kan Falck sælge mere til deres eksisterende kunder.

”Samtidig giver app’en mulighed for at skaffe nye kunder, for du kan fint bruge basisfunktionaliteten i app’en, selvom du ikke er abonnent hos os. Det giver os mulighed for at generere leads på en helt ny måde, for nu ved vi, at en given person er interesseret i vores produkt, ikke er kunde i forvejen og har en bil. Ved at indsamle permissions fra disse personer, har vores sælgere et fantastisk udgangspunkt for at skaffe nye kunder!”

Kasper Hundborg Hansen
Business Development Manager, Falck

 

 

Falk Autohjaelp App  

Forbedret kundeoplevelse

”Allerede inden vi ringer til kunden, har vi de oplysninger, vi skal bruge,” forklarer Kasper Hundborg Hansen. ”Og når vi derefter sender en bil af sted, kan vores kunde via et kort i app’en følge med i, hvor Falck-bilen er, og hvornår den forventes at være fremme. Det giver en markant bedre oplevelse for kunden, der hele tiden er informeret.”

Enklere kundehåndtering

Samtidig sparer Falck en masse tid på at taste oplysningerne ind fra kunden eller på at lede rundt på et kort for at gennemskue, hvor vedkommende er. Alle disse informationer kommer direkte ind i it-systemet hos Falck, når kunden bruger app’en på sin smartphone.

Integration med forretningssystem

”Integrationen med det bagvedliggende forretningssystem var en meget vigtig parameter for os,” forklarer Kasper Hundborg Hansen. ”Det var ikke nogen nem opgave, og derfor ønskede vi hjælp fra nogen, der havde meget tung viden om den bagvedliggende infrastruktur. Det fik vi hos Visma , der i forvejen var leverandør og udvikler af vores forretningssystem.”

Brugervenlighed og design

”I begyndelsen var vi lidt skeptiske i forhold til, om Visma samtidig kunne stå for det rent designmæssige, men her må jeg sige, at vores bekymringer er blevet gjort til skamme,” fortsætter Kasper Hundborg Hansen. ”Ud over den indgående viden om vores it-systemer har Visma også bidraget med yderst kompetente medarbejdere inden for brugervenlighed og design.

Allerede inden, vi gik i gang, præsenterede Visma os for en prototype, som gjorde det lettere for os at forholde os til deres idéer omkring både funktionalitet og design. Vi vidste derfor, hvad vi gik ind til, og vi har fået en app, der lever fuldt op til vores forventninger.”

Visma Web og brugervenlighed

I Visma Consulting er vi specialister i brugervenlighed. Kontakt os, og hør hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed.


Esben

Esben Emborg
Head of User Experience
esben.emborg@visma.com
31 58 80 33

Vi digitaliserer Danmark