Nyt fra

Kære alle

Efter fire måneder på posten som Head of Marketing and Communication har jeg set frem til at kunne lave en kort status over, hvad vi i afdelingen har igangsat og ikke mindst, hvor vi er på vej hen. Udover undertegnede sidder der to dygtige kolleger: Amalie og Isabella, som begge interesserer sig for mennesker og elsker at fortælle deres historier. Vi er en virksomhed med dygtige og intelligente kolleger, der udvikler løsninger til andre selskaber - det er der mange gode historier i.

 

MarComs formål

Ét af vores mål i afdelingen har været at etablere dette nyhedsbrev for at skabe mere videndeling, gennemsigtighed og mere sammenhængskraft på tværs af afdelinger og fysiske placeringer.

Derudover har vi i MarCom arbejdet koncentreret på at gøre Visma Consulting mere synlig og skabe et stærkt omdømme med fokus på værdier og OKR’ere.

Vi har en fantastisk virksomhed, der udvikler unikke og spændende løsninger, som har samfundsmæssig betydning. Derfor er det også vigtigt at få fortalt de mange spændende historier, der giver Visma Consulting kant og sikrer en genkendelighed mellem løsninger og Consulting. Det øger vores plads i mindsettet hos kunder, samarbejdspartnere og potentielle nye kolleger. Strategien ER implementeret - nu handler det “bare” om at få sat gang i hjulene.

Vi ved godt, at resultaterne ikke kommer over-night, men vi kan allerede nu se og høre, at vi er blevet mere synlige i markedet; både på LinkedIn og i de skrevne medier. Vi har de seneste fire måneder øget vores følgerskare på LinkedIn med over fem procent og hævet både vores engagements- og CTR-rate, hvilket er indikatorer for, at følgerskaren ser vores opslag og hjælper med at sprede dem. Hvis I ikke allerede følger Visma på LinkedIn, kan jeg kun opfordre til det - alle likes og delinger bliver taget imod med kyshånd, for så får vi spredt de gode budskaber endnu bedre.

Vi vil løbende fortælle om de kampagner, vi søsætter, så vi alle i Consulting kan støtte op om dem. I efteråret kørte vi en fælles brandingkampagne for alle Visma selskaber i Danmark (og ligeledes i de resterende lande, hvor Visma er repræsenteret). Det skete, fordi mange ved ikke, hvad Visma repræsenterer. I har måske set reklamer for Visma på onlinemedier, på togstationer, ved busstoppesteder og på busser eller måske en af de taxa’er, der kører rundt med vores logo i Aarhus, Aalborg eller København - disse tiltag var alle en del af den store brandingkampagne. 

 

Vismakampagne2.png

MarComs primære fokusområder

Nogle af de områder, vi har beskæftiget os med og kommer til at beskæftige os endnu mere med det kommende års tid er:

  • Kvinder i tech
  • Visma i bæredygtigt set-up
  • Rekrutteringskampagner
  • Fremhæve vores løsninger såsom kørekort-app'en og fiskeriovervågning
  • LinkedIn-ambassadørprogrammet for at nå endnu længere ud med vores budskaber
  • Vores cykelhold Team Jumbo Visma, som vi samarbejder om på tværs af selskaberne i Danmark

Med disse historier vil vi skabe endnu mere synlighed og opmærksomhed, hvilket kommer os alle til gode.


Har du en god vinkel, en spændende løsning eller en unik historie, så kontakt os i MarCom. Vi ser frem til at høre fra dig og fortælle endnu flere historier og vise de mange spændende mennesker og løsninger, vi beskæftiger os med.


Følg med - de bedste hilsner
Randi Mehrenst Rimdal

 

MarCom

Mødmarcom1.png