Pension Broker

En løsning der er udviklet af Visma i et tæt samarbejde med pensionsselskaber og pensionsrådgivervirksomheder

Pension Broker hos Willis 

Med Pension Broker fra Visma kan pensionsrådgivere og pensionsselskaber håndtere store dele af samarbejdet digitalt.

For at minimere nogle af de mange papirbaserede arbejdsgange, der traditionelt eksisterer mellem pensionsrådgiver og pensionsselskaber, havde Willis fået udviklet en integrationsløsning til automatisk dataudveksling. Løsningen var imidlertid udviklet specifikt mod ét af de i alt syv kommercielle pensionsselskaber, og Willis ønskede ikke syv forskellige løsninger for at kunne automatisere processerne med samtlige selskaber. I stedet har de fået Pension Broker, der fungerer som centralt integrationspunkt. Løsningen er udviklet af Visma i samarbejde med Willis og øvrige aktører i liv- og pensionsbranchen.

Læs kundecasen

Pension Broker hos Skandia

Hos pensionsselskabet Skandia oplevede medarbejderne store udsving i arbejdsbyrden, da mængden af tastearbejde i forbindelse med oprettelse af policer var afhængig af, hvor mange indtegninger der kom fra mæglerne. I perioder med rigtig mange indtegninger følte de derfor ikke altid, de kunne leve op til de ekspeditionstider, de gerne ville.

Med Pension Broker udveksler de i dag data elektronisk med de mæglerhuse, der også har løsningen, og i stedet kan medarbejderne bruge tid på at rådgive mæglerne og skaffe bedre afkast til kunderne.

Læs kundecasen

Pension Broker hos Mercer

Et hav af blanketter og formularer til syv kommercielle pensionsselskaber i Danmark gjorde ikke dagligdagen let for pensionsrådgiverne hos Mercer. De risikerede at tage forkerte papirer med til kundemøderne, og nogle gange var der ikke flere af de blanketter, de skulle bruge. Andre gange var der kommet opdateringer, som rådgiverne ikke var klar over, og derfor kunne de let komme til at udfylde papirerne forkert. Det betød ekstra arbejdsgange og krævede meget tid af både Mercer og deres kunder.

Med Pension Broker skal Mercer ikke længere have stakke af papirer med til møderne. I stedet ligger det hele digitalt, og sammen udfylder rådgiver og kunde de nødvendige blanketter online. Og måske bedst af alt, underskriver kunden allerede aftalen via en signature pad på selve mødet.

Læs kundecasen

Visma Consulting

Vi har samlet kompetencer inden for Output Management i divisionen Visma Consulting A/S. Vi kender de særlige krav og behov, der gør sig gældende i liv- og pensionsbranchen, og vi sørger for, at jeres it-systemer til hver en tid lever op til lovkrav og almindelig udvikling på området.

Ved at trække på vores kompetencer i stedet for at have dem internt i organisationen, har I altid adgang til den nyeste og mest specialiserede viden på området. Blandt vores kunder er PenSam, SkandiaUnipension, PFA, MercerAon og Willis.

Visma Consulting

Kontakt os og hør, hvordan I får fleksibel og professionel rådgivning og hjælp til jeres it-projekter.

Lars Nygaard
Business manager
lars.nygaard@visma.com
Telefon: 21 28 10 77

Vi digitaliserer Danmark