
Pension Broker hos Mercer
Med Pension Broker skal Mercer ikke længere have stakke af papirer med til møderne
Med Pension Broker skal Mercer ikke længere have stakke af papirer med til møderne
Et hav af blanketter og formularer til syv kommercielle pensionsselskaber i Danmark gjorde ikke dagligdagen let for pensionsrådgiverne hos Mercer.
De risikerede at tage forkerte papirer med til kundemøderne, og nogle gange var der ikke flere af de blanketter, de skulle bruge. Andre gange var der kommet opdateringer, som rådgiverne ikke var klar over, og derfor kunne de let komme til at udfylde papirerne forkert.
Det betød ekstra arbejdsgange og krævede meget tid af både Mercer og deres kunder.
Med Pension Broker skal Mercer ikke længere have stakke af papirer med til møderne. I stedet ligger det hele digitalt, og sammen udfylder rådgiver og kunde de nødvendige blanketter online. Og måske bedst af alt, underskriver kunden allerede aftalen via en signature pad på selve mødet.
”Hvis vi skal give et godt råd til andre, der skal i gang med Pension Broker, så er det, at de ikke skal undervurdere vigtigheden af den interne kommunikation. Vi havde måske tænkt, at alle straks ville se den store fordel i at undgå de tunge papirsystemer, men folk er vanedyr, og de skal motiveres til at gå med ind i en forandring.
Da vi først besluttede, at nu skulle alle vores rådgivere bruge det, så gik det fint, og i dag synes de, det er væsentlig nemmere at arbejde, end før vi fik Pension Broker. Vi har også en repræsentant i en brugergruppe, der medvirker til den fortsatte udvikling af løsningen, så vores rådgivere føler, de bliver hørt, hvis de har ønsker og gode idéer til, hvordan Pension Broker kan blive endnu bedre. Det kører ret effektivt!”
Kim B. Sørensen
salgsdirektør hos Mercer
Thomas Ahlburg
Senior Sales Executive
thomas.ahlburg@visma.com