My Visma

Din lette indgang til håndtering af den nye ferielov 

Se, hvad I får

My Visma giver ét samlet overblik via ét klik. Én indgang til alt jeres personaleadministrative viden og data, som bor i jeres Visma løsning(er).

Ideen med My Visma er, at vi, som system-leverandør, tilpasser os vores kunders systemmæssige behov og ønsker, samtidig med at vi lever op til gældende lovgivning. Det betyder, at I får mest muligt ud af jeres data, mens vi sørger for at opbevare det sikkert og korrekt. På den måde sikrer vi, at I blandt andet kommer godt ind i den nye ferielov.

Bedre overblik over jeres personaleadministrative data

Den nye ferielov skærper behovet for overblik

Den nye ferielov har skabt et endnu større behov for overblik - blandt andet over afholdt, optjent og registreret ferie. Det skyldes, at vi får det, der hedder samtidighedsferie, hvor vi kan afholde ferie samtidig med, at vi optjener den. Et overblik over medarbejdernes ferie, giver også bedre forudsætninger for at forstå værdien af en feriedag. 

 

Et bedre overblik for alle i jeres organisation

Der er naturligvis brug for forskellige slags overblik alt afhængig af den rolle, man har som medarbejder. Alle medarbejdere i jeres organisation får derfor adgang til deres helt eget My Visma, som giver hurtige overblik. Eksempelvis kan medarbejdere hurtigt tjekke op på, hvad de har af tilgængelige feriedage. Ledere kan i samme forbindelse tjekke op på, hvor meget ferie de forskellige medarbejdere har tilgode. Hurtige overblik, som også mindsker ekspeditionstiden for HR- og lønadministrationen, og som gør det nemmere for økonomiafdelingen at sikre en korrekt bogføring. 

 

Opbevaring af medarbejderdata i overensstemmelse med gældende lovgivning 

My Visma er systemunderstøttet i forhold til gældende lovgivning, eksempelvis den nye ferielovlovgivning omkring beskatningsgrundlag på firmabiler, regeringens hjælpepakker m.v.

Jeres gevinster med My Visma

  • Øget gennemsigtighed og visualisering af data
  • Gode forudsætninger for vedligeholdelse af data
    - blandt andet i forbindelse med den nye ferielov

  • Lettere processer for både registreringer og godkendelser

  • Et hurtigt og overskueligt beslutningsgrundlag 

  • Adgang til et værktøj, der gør ledere og medarbejdere mere selvhjulpne, hvilket også mindsker ekspeditionstiden for HR- og lønadministrationen

 Få svar på de hyppigste spørgsmål 

Nem app til alle medarbejdere 

My Visma app’en giver et hurtigt visuelt overblik over medarbejderes egen data såsom saldi, ferie, flekstid, overarbejde m.v. På den måde bliver det nemt at have styr på fx hvor meget ferie medarbejderen har optjent, når vi rammer samtidighedsferien. Det er også muligt at åbne op for, at registreringer, såsom fravær og ferie, kan klares direkte fra app’en. En lettere tilgængelighed af data skaber bedre forudsætninger for vedligeholdelsen af data - som er særlig vigtigt i forbindelse med den nye ferielov.

App’en kommer i en dansk og engelsk version, som kan downloades kvit og frit til både android og IOS.

Forstå, hvad My Visma app giver jer i forhold til en tidsregistreringsløsning

 

En portal til ledere og administratorer

Værdiskabende HRM-systemer indeholde relevante værktøjer til hele organisationen. Med My Visma er det muligt at invitere virksomhedens ledere og administratorer ind i et fælles univers, hvor de får adgang til personaleadministrative data via en brugervenlig og sikker portal. 

Virksomhedens ledere får fx nem adgang relevant medarbejderstamdata og til at trække rapporter til brug i den daglige ledelse og udvikling af teamet. På den måde slipper administrator for at agere forsinkede mellemled og får frigivet ressourcer.

 

 

Alt under ét klik

My Visma er hjertet i dine Visma løsninger. Omend dit behov er for løn, HR, rekruttering, tidsregistrering eller håndtering af udlæg, så samles dine data og løsninger under ét klik. På den måde får du én samlet løsning, hvor data flyder og tunge manuelle processer minimeres. 

Har du brug for at tilkoble andre systemer, er det også muligt automatisk at overføre data.

Fremtidssikret platform

My Visma er en 100% SaaS-løsning. Det betyder, at løsningen ikke skal installeres på egne servere, og at I dermed slipper for bekostelig vedligeholdelse og drift. I stedet bliver My Visma løbende opdateret ifm. fx lovmæssige ændringer såsom GDPR og den nye ferielov samt nye funktioner helt uden beregning. 

At My Visma er en cloud baseret løsning betyder også, at vores team af dygtige løn og HR-specialister altid har mulighed for at tilbyde hjælp og rådgivning skulle uheldet være ude.

Hvem får hvad?

Alle medarbejdere får

adgang til My Visma app’en, hvor de får et let tilgængeligt data-overblik. Derudover får de muligheden for nemt at klare registreringer såsom ferie og fravær på farten via app’en, hvis ‘self service’ tilvælges.

Ledere og administratorer får

adgang til My Visma portalen, hvor alt er under ét klik. Det betyder adgang til alt løn- og HR-data samt øvrige visma systemer under ét samlet univers. Her kan blandt andet rapporter over lønudvikling og tilgodehavende hos medarbejdere trækkes.

Funktionalitet Administrator Leder Medarbejder
Dashboard med nem søgefunktion, opslagstavle, relevante links, notifikationer m.v. web web  
Administration af medarbejderstamdata, inkl. ansættelseshistorik web    
Overblik over medarbejderstamdata web web  
Overblik over specielle oplysninger: kartotek over Udleverede effekter, Firmabil, Refusion web    
Oversigt over ferie, fravær, flekstid mv. web web app
Notifikationer på fx. mærkedage, til-/fratrædelser, sygeperioder m.v. web web  
Rapporter til PDF og Excel web web  
Simulere lønseddel web    
Firmabil-modul web    
Systemgenveje til Visma-løsninger web web  

Få mere viden via kurser og gratis webinarer

Vidste du, at du som en del af dit serviceabonnement kvit og frit kan tilmelde dig vores webinarer?
Har du brug for dybere viden og kompetenceudvikling, er det måske et kursus, du har brug for. Vi afholder kurser i alt bland andet Visma Løn, personalejura og GDPR, den nye ferielov, refusioner, barselsorlov og forældreorlov. Du kan se en oversigt samt tilmelde dig kommende kurser her

 

Gik du glip af et webinar? 

Fortvivl ikke. Du kan se tidligere afholdte webinarer i vores:

Udvidet hotline før lønkørsler 

Vores lønkonsulenters hjælp er ekstra populær i dagene før en lønkørsel. Derfor holder vi ekstra åbent på vores telefoner, så du i ugen op til afleveringsfristen kan kontakte os i tidsrummet kl. 8.00 - 17.00. Præcis hvilke dage vi holder ekstra åbent, kan du se på Community.
 

Få tilsendt tips&tricks løbende

For at du og dine kollegaer kommer godt i gang med My Visma, anbefaler vi, at du tilmelder dig vores nyhedsbrev. Her deler vi løbende tips&tricks samt information om nye funktioner og muligheder i My Visma. 

Tilmeld dig nyhedsbrev

Kontakt os i dag

Har du spørgsmål til jeres nye My Visma,
så er du velkommmen til at kontakte os på

+45 88 97 97 97

Mandag - fredag 9:00-16:00

Du er også velkommen til at ringe direkte til vores
Customer Success Director, Anne, på: 

+45 42 82 24 57

Eller bliv kontaktet af os