Sådan opsætter du Visma NemHandel i Visma Mamut

 

Følgende firmaindstillinger skal foretages:

1. Klik på "Vis" - "Indstillinger" - "Firma".

Følgende felter skal udfyldes:

- Navn

- Adresse (Klik på knappen "Adresse" og udfyld gade, by og postnummer).

 

2. Vælg fanebladet "Firmaindstillinger". Klik på knappen "Finansielle indstillinger".

Følgende felter skal udfyldes: 

- Bankkonto (registreringsnummer og kontonummer skrevet ud i ét - 11 eller 14 cifre i alt).

- Navn på banken. Klik på knappen til højre for Bankkonto nr. På fanebladet "Bankoplysninger" skal der være angivet navn på banken.

- CVR-nummer (8 cifre) skal være udfyldt.

- Kreditornummer (8 cifre). Dette nummer får du, når du opretter aftalen om OCR-numre med dit pengeinstitut. 



3. Gå tilbage til vinduet "Firmaindstillinger". Vælg fanebladet "Indstillinger pr. modul". Klik på "Ordre/Faktura". Vælg fanebladet "Eksport". 

- Sæt flueben ved "Generere eFakturaer (OIOXML'er) til det offentlige".

- Klik på knappen til højre for tekstfeltet. I vinduet der åbner skal du vælge den mappe som eFaktura-filerne skal gemmes i. Filerne må ikke gemmes i roden på et drev (f.eks. c:\), men skal gemmes i en mappe (f.eks. c:\eFaktura\).


4. Herefter klikker du på fanebladet "Andet". 

- Markér "Automatisk OCR-tildeling", hvis du ønsker at benytte brugerbetalingsidentifikation på din faktura (FI-71). 

- Bemærk! Hvis du ikke ønsker at modtager skal betale med OCR, men indbetale på en bestemt konto, skal du IKKE markere "Automatisk OCR-tildeling". De elektroniske faktura vil da automatisk hente kontonummeret og sætte det på fakturaen. 


Visma Mamut


Dit CVR-nummer skal udfyldes for at identificere dig som betalingsmodtager, og dine bankoplysninger skal udfyldes for at fortælle til hvilken konto du ønsker betalingen. 


Visma Mamut


Under "Tilbud/Ordre/Faktura"- indstillinger på fanen "Eksport", skal du sætte hak i "Generér eFakturaer i dansk OIOXML-format". 


Mappestrukturen som bruges af Visma NemHandel-klient

Visma Mamut
 

- "Delivered" indeholder de afsendte dokumenter.

- "Failed" indeholder de dokumenter, som vises i klienten og som ikke kunne afsendes.

- "Drop" indeholder de dokumenter som du har sagt ikke skal sendes.

- "Status"-filerne indeholder statusinformation om den kørende Windows service.

Visma Mamut skal sættes op til at anvende mappen MBSNemHandel eller anden selvvalgt mappe. Vær opmærksom på at både Visma Mamut og den installerede service skal pege på samme mappe for at sende OIOXML eFakturaer.