Sådan opsætter du Visma NemHandel i Visma Mamut
Følgende firmaindstillinger skal foretages:
1. Klik på "Vis" - "Indstillinger" - "Firma".
Følgende felter skal udfyldes:
- Navn
- Adresse (Klik på knappen "Adresse" og udfyld gade, by og postnummer).
2. Vælg fanebladet "Firmaindstillinger". Klik på knappen "Finansielle indstillinger".
Følgende felter skal udfyldes:
- Bankkonto (registreringsnummer og kontonummer skrevet ud i ét - 11 eller 14 cifre i alt).
- Navn på banken. Klik på knappen til højre for Bankkonto nr. På fanebladet "Bankoplysninger" skal der være angivet navn på banken.
- CVR-nummer (8 cifre) skal være udfyldt.
- Kreditornummer (8 cifre). Dette nummer får du, når du opretter aftalen om OCR-numre med dit pengeinstitut.
3. Gå tilbage til vinduet "Firmaindstillinger". Vælg fanebladet "Indstillinger pr. modul". Klik på "Ordre/Faktura". Vælg fanebladet "Eksport".
- Sæt flueben ved "Generere eFakturaer (OIOXML'er) til det offentlige".
4. Herefter klikker du på fanebladet "Andet".
- Markér "Automatisk OCR-tildeling", hvis du ønsker at benytte brugerbetalingsidentifikation på din faktura (FI-71).


Mappestrukturen som bruges af Visma NemHandel-klient

- "Delivered" indeholder de afsendte dokumenter.
- "Failed" indeholder de dokumenter, som vises i klienten og som ikke kunne afsendes.
- "Drop" indeholder de dokumenter som du har sagt ikke skal sendes.
- "Status"-filerne indeholder statusinformation om den kørende Windows service.
Visma Mamut skal sættes op til at anvende mappen MBSNemHandel eller anden selvvalgt mappe. Vær opmærksom på at både Visma Mamut og den installerede service skal pege på samme mappe for at sende OIOXML eFakturaer.