Blog

Læs vores blogindlæg om alt fra design til webudvikling og brugervenlighed

Sådan gør du ’søg’ på dit website mere brugervenlig

Af Nikolaj Jensen, UX konsulent

Mange har heldigvis i dag fået øjnene op for vigtigheden af at have et brugervenligt site, design og navigation. Som brugervenlighedskonsulenter ser vi desværre alt for tit, at søgefunktionaliteten ikke bliver inkluderet, som en del af brugervenligheden. Brugerne i dag er vant til at søge information via Google, og det er derfor naturligt, at de forventer, at søgefunktionen på et website fungerer lige så godt.

Læs hele blogindlægget

5 gode råd: Sådan øger du brugervenligheden

Af Nikolaj Jensen, UX konsulent

I Visma tilbyder vi gratis evaluering af brugervenlighed på et website. Her gennemgås sitet med en tjekliste på over 300 punkter, som alle relaterer sig til brugervenlighed, og resultatet er en rapport om de problemområder ens website har. Vi har lavet mange af disse gratis evalueringer, og finder ofte de samme brugermæssige udfordringer. Vi har derfor samlet 5 gode råd til hvordan du, med få tiltag, kan øge brugervenligheden på netop jeres site.

Læs hele blogindlægget

Webdesign trends 2016

Af Mikala Pedersen, Service Designer

Et nyt år er begyndt og derfor er det også passende, at tage hul på diskussionen om, hvilke webdesign trends vi tror kommer til at præge 2016 og, hvordan vi kan bruge dem uden at kompromittere brugervenligheden - for designtrends og brugervenlighed hænger ikke nødvendigvis altid sammen

Kan man måle brugervenlighed?

Af Nikolaj Jensen, UX Konsulent

De fleste er i dag ret godt med når det kommer til forståelsen af hvad brugervenlighed er, men når vi skal til at omskrive vores forståelse til noget mere håndgribeligt, fx i forbindelse med en kravspecifikation, begynder det at blive svært. For hvordan sætter man et mål for hvor god brugervenligheden skal være i en applikation eller på en hjemmeside? Hvordan skriver man nogle krav, som kan måles og vejes – som kan tjekkes af, når de er opfyldt?

Hvorfor er service design vigtigt?

Af Mikala Pedersen, Service Designer

Vi står i dag over for en vækst i serviceindustrien og leveringen af gode kundeoplevelser er et must, hvad end din virksomhed er en B2B eller B2C. I dette blogindlæg vil jeg indvie dig i nogle egenskaber ved service design, der kan hjælpe dig med at designe gode sammenhængende serviceoplevelser.

Skal vi brugerteste vores løsning?

Af Nikolaj Jensen, UX konsulent

God brugervenlighed er i dag et krav og en forventning hos brugerne, og vil man imødekomme dette er netop brugertests nøglen. Der er dog mange, der vælger at lade være med at afholde brugertests da de ikke tror de får noget ud af det. Det her indlæg vil svare på nogle af de spørgsmål vi oftest støder på i forhold til brugertest – og fortælle hvorfor brugertest altid er den rigtige vej at gå.

Den fællesoffentlige brugertest

Af Nikolaj Jensen, UX konsulent

I mange år er der blevet arbejdet på at gøre bevidstheden omkring UX (user experience design) større på chefgangene i det offentlige. Det har nu båret frugt, og det foreløbige resultat hedder ”den fællesoffentlige brugertest”. Med den, tager de offentlige institutioner et stort skridt i en mere bruger-centrisk retning, og overhaler rigtig mange private virksomheder indenom.

Dejlig kedelig

Af Pelle Marker, Grafisk Designer

Du tager fejl, hvis du tror, du har brug for et spændende webdesign. Hvis du har noget på hjerte, er du bedre tjent med et kedeligt.

Læs hele blogindlægget

Esben Emborg
Head of User Experience
esben.emborg@visma.com
31 58 80 33

Gratis evaluering af brugervenlighed
Læs mere