Service design

Service design kan booste brugeroplevelsen

Vi kender det alle sammen, har vi fået en rigtig god oplevelse et sted, går vi det samme sted hen næste gang. Men har vi til gengæld fået en dårlig oplevelse, behøver vi ikke lede længe efter andre alternativer, der vil tilbyde os netop dét vi gerne vil have. Der er derfor i stigende grad kommet fokus på at levere den gode brugeroplevelse, så brugerne vil foretrække at bruge netop jeres service, frem for andre på markedet.

Som offentlig eller privat virksomhed, leverer I en brugeroplevelse, som udgøres af de interaktioner, også kaldet touchpoints, I har med jeres brugere over hele brugerrejsen - og netop her kan service design-værktøjer hjælpe med at skabe overblik.

Service design forener forretning og brugeroplevelse

At se jeres service design efter i sømmene kan, udover at skabe loyale og tilfredse brugere også synliggøre hvor I, som afsender, kan effektivisere jeres arbejdsprocesser og bedst udnytte jeres ressourcer. Ved at benytte et service blueprint får du et klart billede af, hvordan dine interne processer hænger sammen med brugeroplevelsen.

Med service design får I kontrol over den rejse jeres brugere gennemgår når de benytter sig af jeres digitale løsning, på den måde kan I give dem en oplevelse de vil huske

Få kontrol over tilfældighederne

Gennem brugerinddragelse kortlægger og visualiserer vi jeres brugerrejse ved hjælp af et Customer Journey Map og skaber i samspil med jer, et billede af det forløb jeres brugere gennemgår. Derved bliver det muligt at tilpasse jeres digitale løsning til brugernes adfærd og forventninger, og på den måde skabe de bedste forudsætninger for at give brugerne en unik og mindeværdig brugeroplevelse.

Kontakt os hvis du vil høre mere om service design

Esben Emborg
Head of User Experience
esben.emborg@visma.com
31 58 80 33

Søfartsstyrelsen - Web

Søfartsstyrelsen

Nyt responsive website til Søfartsstyrelsen

Visma har udviklet et nyt responsive website, som sikrer bedre overblik og hurtigere adgang til relevante informationer fra styrelsen.

Miljøstyrelsen

Miljøstyrelsen

HR støttesystem hjælper personalelederne

Visma har designet og udviklet et støttesystem, som hjælper personaleledere i Miljøstyrelsen i forbindelse med HR opgaver.

TAKS

TAKS

Selvbetjeningsportal til færøske skatteborgere

Gennem involvering af borgere og myndigheder har Visma skabt rammerne for en selvbetjeningsportal for borgere på Færøerne.

"Ved du hvordan kunderne oplever dine produkter og services?"

Mikala Albæk Pedersen, servicedesigner