TAKS

Visma har for skattemyndighederne på Færøerne, skabt de brugermæssige rammer for myndighedernes fremtidige borgerportal. Gennem involvering af medarbejdere fra borgerbetjeningen, borgere, it og forretningen, har Visma skabt et færdigt koncept og design af myndighedernes kommende borgerportal.

Konceptet og det funktionelle indhold er blevet til på baggrund af interviews, analyser, workshops og brugertests. Undervejs i forløbet har vores brugervenlighedskonsulenter arbejdet med komplette prototyper, så vi over for medarbejdere og borgere, har kunne facilitere en fælles dialog og forankre vores resultater og beslutninger undervejs i projektet.

I en kreativ proces opstår der mange ideer og behov, derfor beskrev vi alle ideer og behov som user-stories og samlede dem i en fælles foranalyse backlog. Denne backlog danner nu rammerne om myndighedernes fremtidige vision og plan omkring en digital borgerbetjening på Færøerne.

Som en del af leverancen fra Visma bistod vi ydermere i udfærdigelse af en kravspecifikation og udbudsmateriale, så TAKS kunne gennemføre en udbudsrunde blandt de færøske it-leverandører.

Læs mere om selvbetjeningsløsninger

Esben Emborg
Head of User Experience
esben.emborg@visma.com
31 58 80 33

Gratis evaluering af brugervenlighed
Læs mere