Selvbetjenings- løsninger

Digitale selvbetjeningsløsninger er blevet en del af vores hverdag, men skal det skabe værdi for bruger og virksomhed skal brugervenligheden være i centrum

Gode selvbetjeningsløsninger frigiver ressourcer

Digitale selvbetjeningsløsninger gør det nemmere for brugeren at betjene sig selv frem for at skulle have hjælp af en support medarbejder. Det frigiver ressourcer som i stedet kan bruges på andre områder af forretningen. Men det er ikke kun en gevinst for virksomheden, også brugerne vinder. En veldesignet digital selvbetjeningsløsning giver brugerne en følelse af at kunne selv, og at de kan gøre tingene på deres præmisser og ikke kun når telefonerne har åbent.

Brugervenlighed er nøglen

For at en selvbetjeningsløsning kan skabe tillid og blive en succes, kræver det at brugervenligheden er i top. Hvis løsningen ikke er designet med udgangspunkt i brugernes behov og adfærd, vil de blive frustreret og sidde fast. I stedet kontakter de virksomheden, og så er besparelsen på support væk. En god og brugervenlig selvbetjeningsløsning tager hensyn til alle typer af brugere, deres IT-færdigheder, synshandikapper m.m. og sørger for at alle succesfuldt får opfyldt deres intentioner.

En selvbetjeningsløsning skal skabe tillid

En selvbetjeningsløsning fungerer når brugerne er trygge ved bruge den og det skaber tillid til afsenderen. Hos Visma er vi gode til at skabe brugervenlige selvbetjeningsløsninger, som skaber værdi for både brugere og virksomhed. Vi har i mange år udviklet selvbetjeningsløsninger og har derfor stor erfaring og kan rådgive jer til den bedst mulige løsning for jer.

Kontakt os hvis du vil høre mere om digitale selvbetjeningsløsninger

  • Brugerforståelse
  • Konceptudvikling og afprøvning af idéer
  • Udarbejdelse af User journeys
  • Brugertest
  • Sparring om implementering
TAKS

TAKS

Selvbetjeningsportal til færøske skatteborgere

Gennem involvering af borgere og myndigheder har Visma skabt rammerne for en selvbetjeningsportal for borgere på Færøerne.

Søfartsstyrelsen - ekstranet

Søfartsstyrelsen

Selvbetjening på nyt ekstranet

Visma har designet og udviklet et ekstranet, hvor styrelsens kunder kan betjene sig selv og hente relevante informationer.

Aon

Aon

Mobil selvbetjening øger Aon's konvertering

Visma har designet og udviklet mobil pensionsrådgivning, med smarte integrationer til forretningssystemer.

"Ved du hvordan kunderne oplever dine produkter og services?"

Mikala Albæk Pedersen, servicedesigner

Esben Emborg
Head of User Experience
esben.emborg@visma.com
31 58 80 33

Gratis evaluering af brugervenlighed
Læs mere