Kursus i effektiv brugervenlighed

Til dig der arbejder med internet, digital kommunikation og markedsføring
Tilmeld kurset

Lær at forstå brugerne, og skab selv bedre brugervenlighed og UX

God brugeroplevelse i produkter og services giver øget kundetilfredshed, og det kan ses på bundlinjen. Dette er kurset for dig der gerne vil medvirke til at øge kundetilfredsheden, gennem et målrettet fokus på brugervenlighed og UX.

På kurset lærer du om forskellen på god og dårlig brugervenlighed, og hvordan du skaber god brugervenlighed. Vi træner dig i at se nuancerne inden for brugeradfærd, design og kommunikation, som er afgørende for at skabe bedre brugervenlighed og services på nettet. Du lærer også hvordan du selv kan afholde brugertest, og indhente viden om dine brugere, som efterfølgende kan være afgørende for at skabe nye eller forbedre eksisterende løsninger.


Dette kommer du igennem

  • Introduktion til brugervenlighed
  • Lær at forstå hvordan brugere opfatter digitale løsninger
  • De klassiske brugervenlighedsfejl 
  • Oplev værdien af brugertest, og lær hvordan du selv kan afholde dem 
  • Opdag fejlene før brugerne gør det
  • Afveksling mellem teori og hands-on sessioner
  • Et levende kursus med maks. 4-6 deltagere


Take-aways fra kurset

  • Konkret arbejdsredskab til vurdering af brugervenlighed
  • Metode til afholdelse af brugertest
  • Viden om faldgrupper inden for brugervenlighed
  • Tips til forbedring af brugervenligheden i jeres løsning
  • Viden om UX processer i projekt- og udviklingssammenhæng
  • Forbedringsforslag og UX metodikker som kan anvendes i jeres organisation

 

Målgruppe og forudsætninger

Kursets er målrettet til dig som arbejder med markedsføring og digital kommunikation, og der kræves ingen særlige forudsætninger for at få udbytte af kurset.

På kurset vil vi arbejde med kursisternes websites. Du skal derfor være åben overfor, at dit website vil blive en del af undervisningen. 

For at vores deltagere får mest ud at kurset har vi fastsat en deltagerbegrænsning på maks 6. personer.

Tidspunkt og tilmelding

Tirsdag 22. august kl. 9.00-16.00

Pris

4.900,- (excl. moms)

Kontaktperson

Nikolaj Jensen
nikolaj.jensen@visma.com

Sted

Visma
Nørgaardsvej 32
2800 Kgs. Lyngby

Morgenmad, frokost og alt forplejning indgår i prisen.

Gratis parkering lige ved døren.

Undervisere

Esben Emborg

Esben Emborg

Esben har arbejdet med digital brugervenlighed og UX design i mere end 12 år, og har en unik forståelse for koblingen mellem forretning, brugere, brugervenlighed og design.

  

Nikolaj Jensen

Nikolaj Jensen

Nikolaj har gennemført brugertests, heuristisk evaluering og UX rådgivning for et utal af danske virksomheder og institutioner, og deltager løbende som UX designer og brugervenlighedskonsulent i såvel offentlige som private it-projekter. Nikolaj er uddannet M.Sc. User Experience fra Aalborg Universitet.