DSVM Group og Visma Business

Med Visma reducerer DSVM Group både papir, gule sedler og fejl samtidig med, at de opnår bedre transparens og sikrer mere effektiv fakturering

Hør mere om Visma Business

”For at blive leverandør til DSVM Group er det en forudsætning, at vi også kan se en fremtid med den pågældende, og at vedkommende er mere en samarbejdspartner end en leverandør. Det kriterium lever Visma som nordisk spiller op til, og vi ved, at vi altid kan få kompetent support, når vi har behov.”

- Michael Lyng, DSVM Group

 

 

Med Visma Business skaber DSVM Group en mere transparent oplevelse for kunden, og investeringen har sikret bedre indtjening til DSV Transport fra dag ét!

Det er de små marginer, der gør forskellen mellem succes og fiasko i transportbranchen. DSV Transport er en af de større transportvirksomheder, hvor volumen er en af parametrene for virksomhedens økonomiske succes, men ekstrem omkostningsbevidsthed og fokus på detaljen er to andre.

- Ret beset er transport en enkel ydelse. En vare skal fragtes fra A til B, og den transport skaber i sig selv ikke værdi til varen eller for kunden. Derfor skal transportøren være præcis og pålidelig med leverancen og med en hurtig, effektiv og overskuelig fakturering til kunden, siger IT-chef Michael Lyng hos DSVM Group, som DSV Transport er en del af.

 

Lotus Notes på pension

Efter 20 år med samme grundsystem var DSV Transports Lotus Notes-baserede system ved at være udtjent og krævede uforholdsmæssig meget vedligeholdelse og support. Derfor afsøgte DSV Transport markedet og fandt en leverandør, der angiveligt skulle kunne løse opgaven. Det viste sig imidlertid, at systemet ikke kunne opfylde kravene, og så måtte en ny proces i gang. Den endte med Visma, der tilbød en transportbrancheløsning baseret på Visma Business ERP og SuperOffice CRM, der nu er blevet integreret med DSV Transports økonomisystem, som i første omgang blev bibeholdt.



Løsning

  • Visma Transportløsning med Visma Business ERP og SuperOffice CRM
  • Mere effektiv arbejdsproces
  • Korrekt faktureringsgrundlag
  • Øget indtjening
  • Bedre kundeoplevelse

Fremtidssikret løsning og samarbejdspartner

Udover fordelene ved den nye løsning, har valget af Visma som leverandør også været en positiv oplevelse.

- Vi kan ikke være afhængige af en enkelt eller ganske få personer. Dertil er vores IT-system ganske enkelt for kritisk for vores forretning, fastslår Michael Lyng og fortsætter:

- Derudover ved vi, at vores system nu er fremtidssikret til næste fase med mobile løsninger, der er lige om hjørnet, siger Michael Lyng og Nicolai Raun, der også fremhæver fleksibiliteten i opbygningen som en væsentlig årsag til, at valget faldt på Vismas Transportløsning, der som udgangspunkt er en standardløsning, men som let kan tilpasses den enkelte transportvirksomheds behov. Således er der til DSV Transport udviklet løsninger til de forskellige afdelingstyper i virksomheden, såsom entrprenør, kran, blok, korn/foder og specialtransport.

 

Bedre kundeoplevelse

- Dertil kommer en forbedret kundeoplevelse, for nu kan en kollega, der sidder bag skærmen på et af vores kontorer med det samme se tilbuddet fra en sælger til en kunde. Derfor bliver samtalen mere nærværende og muligheden for misforståelser reduceres. Så selvom et IT-system egentlig har med tal og data at gøre, så er det faktisk også et værktøj til at opnå bedre kommunikation med vores kunder og vognmænd, konstaterer Michael Lyng.

 




Fakta

DSVM Group

Virksomheden

DSVM Group er en af de førende nordiske leverandører af jordrens, genbrug og råstoffer, med tilhørende transportydelser/totalleverancer. Aktiviteten blev grundlagt i 1976. Senere blev aktiviteterne samlet i en selvstændig division og i 2004 solgt til Private Equity fonden Triton.

> Læs mere om DSVM Group





Hør mere om mulighederne med Visma Business

Udfyld kontaktformularen herunder. Vi kontakter dig snarest muligt.