Pagunette og Visma Business

Pagunette har med Visma Business strømlinet deres logistikflow og effektiviseret deres forretning.

Hør mere om Visma Business

”I kraft af Visma Business har vi formået at automatisere en række processer, der tidligere krævede medarbejdere. Og dermed har vi gjort os selv langt mere konkurrencedygtige.”

- Carsten Sørensen, Pagunette

 

 

Siden 2000 har Pagunette haft Visma Business med i deres udvikling som forretning.

- Vi har på mange måder været en pioner i anvendelsen af systemet. F.eks. var Pagunette blandt første til at implementere e-shop løsningen Zpider, fortæller adm. direktør i Pagunette, Carsten Sørensen.

- Vi har et stramt trimmet vareflow ud og ind af virksomheden. Det kan vi kun ha’, fordi Visma Business understøtter det administrativt. Vi betjener 800 detailbutikker over hele Norden, og de bestiller varer, som det passer dem via telefon, fax, mail eller via vores e-shop. Derudover bestiller også vores 10 sælgere varer hos os, når de er på besøg hos en kunde. Sælgerne er udstyrede med håndholdte stregkodescannere , som de så scanner stregkoden på kundernes gardinprøver med og samtidig anfører antal, meter, osv., fortæller Carsten Sørensen.

 



Løsning

  • Visma Business
  • 30 brugere
  • 500 webshop-opkoblinger
  • Anskaffet i 2000

Kig på hylderne i lageret

Uanset hvordan ordrerne ankommer til Pagunette, ryger de alle sammen samme vej lige direkte ind i Visma Business, hvor de bliver transformeret til plukkelister og labels til lagerfolkene og til fakturering i bogholderiet.

- Vi kan nå at sende 3-400 pakker ud om dagen, fordi håndteringen af ordrer i Visma Business foregår så hurtigt og automatisk, forklarer Carsten Sørensen. Når en sælger eller en medarbejder i en butik et eller andet sted i Skandinavien bestiller f.eks. 20 meter stof af Pagunettes Kasbah Stripe-kollektion, kan han straks se, om stoffet er på lager i Slagelse, og dermed ved han også, hvor hurtigt han kan forvente at modtage det med pakketransportøren DPD. Man kan også se, hvis stoffet ikke er på lager, bestille det og få besked om, hvor hurtigt det kan leveres. Alt sammen i Visma Business.

 

Automatiske rykkere til leverandører

- Vi får vores tekstiler fra 25-30 forskellige fabrikker i Europa og Fjernøsten, og vi har lavet et system med automatiske rykkere til leverandørerne, hvis de overskrider leveringsfristerne til os med mere end 48 timer. Tidligere skulle vi sidde og ringe rundt til fabrikkerne og ringe videre til kunderne. Det er heldigvis slut med det, for med det automatiske rykkersystem vi har fået lavet i Visma Business, får leverandørerne klar besked om vores behov, vi kan give klar besked til butikkerne, og de kan give klar besked til deres kunder om, hvornår deres gardintekstiler ankommer. På den måde har Visma Business gjort os meget bedre til at holde, hvad vi lover, understreger Carsten Sørensen.

 

Amestos folk er ikke nørder

- Vi er meget glade for den sparring vi får hos Amesto, der har hjulpet os med at trimme vores arbejdsgange, så vi fortsat tjener penge, selvom salget er gået tilbage. Vores modtræk har været at udvide os fra kun at sælge i Danmark til hele Skandinavien og hele 800 kunder. Det har vi kun magtet, fordi vi har haft Visma Business til at håndtere alle de mange data fra den øgede mængde ordrer. 

 






Fakta

Pagunette

Virksomheden

Pagunette er Skandinaviens største grossist af boligtekstiler, gardiner, badeforhæng, puder etc. Virksomheden beskæftiger 40 medarbejdere og betjener mere end 800 detailbutikker i hele Norden.

> Læs mere om Pagunette

Amesto

Leverandøren

Løsningen er levereret af Nordens største Visma-forhandler Amesto Solutions, der har over 90 kvalificerede Visma-konsulenter.


> Læs mere om Amesto Solutions





Hør mere om mulighederne med Visma Business

Udfyld kontaktformularen herunder. Vi kontakter dig snarest muligt.