
PP Jensen og Visma Business
PP Jensen har med Visma Business Transportløsning opnået øget lønsomhed, større kundetilfredshed og stærkere konkurrencedygtighed.
PP Jensen har med Visma Business Transportløsning opnået øget lønsomhed, større kundetilfredshed og stærkere konkurrencedygtighed.
- Morten Falch Jensen, PP Jensen
Vognmandsfirmaet PP Jensen A/S i Ringsted transporterer udelukkende hårde hvidevarer. Varerne kommer fra producenten og skal så enten videre til butikken eller direkte ud til slutkunden. For at reducere spildtid og optimere arbejdsgange bliver både it-systemer, omkostningsbase og indtjeningsmuligheder konstant gennemgået.
- Vi havde et Concorde C5-system til at starte med. Det håndterede økonomi, lager og ordremodtagelse. Det var ikke særlig fleksibelt, og skulle man rette noget, blev det hurtigt dyrt, fortæller adm. direktør Morten Falch Jensen.
PP Jensen A/S begyndte derfor at researche blandt mulighederne i markedet og stødte undervejs i processen på Visma Business. Morten Falch Jensen fandt systemet interessant, dels på grund af fleksibiliteten, dels på grund af prisen.
PP Jensen A/S får godt 90% af bookingerne via EDI og ca. 1% via hjemmesiden. Nogle gange er der brug for programmering for at håndtere en ordre mere effektivt og korrekt. Det kan virksomheden selv tilpasse i Visma Business og for eksempel lave ruter i systemet.
- Fordi Visma Business er en åben database, kan vi også integrere andre programmer med systemet, eksempelvis TomTom GPS. Når en chauffør får en tur, tager han sit printede fragtbrev med en stregkode på. Og når han scanner fragtbrevet, indlæses det automatisk i vognens GPS, hvor han samtidig indtaster forventet ankomsttid. Via en anden tredjepartsløsning melder systemet ind til mig, hvornår bilerne er ude hos de enkelte kunder, fortæller Morten Falch Jensen.
|
Kunderne kan undervejs logge ind på vognmandens hjemmeside og selv se, hvornår varerne forventes at ankomme.
Visma Business-partneren erhvervs-gruppen danmark a/s har indbygget en funktion i systemet, der gør det muligt at sende en sms til kunden en halv time inden bilens ankomsttidspunkt. Det betyder, at kunderne ikke skal sidde og vente forgæves i halve og hele dage på at få deres hårde hvidevarer, hvilket giver god kundetilfredshed.
- Overblikket over de enkelte bookinger styres via nogle få statusværdier, der angiver, om den enkelte booking er ”ej disponeret”, “disponeret” eller “klar til fakturering”, fortæller partner Thomas Solvang fra erhvervs-gruppen danmark a/s og fortsætter:
- Når den enkelte booking først er kommet ind i Visma Business, skal den faktisk kun prissættes, og så er den klar til fakturering. Ofte foretages disponering af booking og fakturering i to systemer, men med Visma Business er det hele samlet i ét system – hvilket letter den samlede proces fra disponering til fakturering.
Ved at tænke Visma Business ind som et strategisk værktøj i virksomhedens værdikæde med håndtering og distribution af varer fra producent til slutkunde, har IT-systemet dermed bidraget til både at øge kundetilfredsheden og forbedre arbejdsprocesserne. Faktorer, der begge understøtter virksomhedens drift og konkurrenceevne.
PP Jensen A/S distribuerer hårde hvidevarer fra de førende producenter ud til butikker og slutkunder i hele Danmark. Hovedkontoret med i alt 12.000 m2 ligger i Ringsted.
Erhvervs-gruppen Danmark har mere end 30 års erfaring med IT-systemudvikling og er specialiseret i løsninger til ordreproduktion, tekstil og transport.
Udfyld kontaktformularen herunder. Vi kontakter dig snarest muligt.