Med flere udvidelser og produkter på vej sætter Visma nu ekstra turbo på salgsfronten. Anne-Marie Feilberg, der har erfaring fra IBM og Siteimprove, er hentet ind som Salgsdirektør i software-divisionen.
Vismas software-division er nu klar til at sætte næste offensiv ind. Det sker med ansættelsen af Anne-Marie Feilberg, der tiltræder som ny Salgsdirektør, hvor hun skal stå i spidsen for flere af virksomhedens hovedprodukter, der sælges direkte eller gennem partnere. Herudover skal hun på baggrund af sin sin mangeårige erfaring med håndtering af mange forskellige leverandørnetværk udvikle en ny strategi på partnerområdet.
"Vi står i dag med en af markedets bredeste suiter af softwareløsninger til erhvervslivet. Jo mere vi ved om vores kunders behov, des større værdi kan vi skabe for dem. Det kræver tæt samarbejde med vores partnere, som alle er på hver deres rejse i cloud og digitaliseringsverdenen. En krævende opgave at orkestrere, som Anne-Marie Feilberg har stor erfaring med" siger adm. direktør hos Visma Software SMB, Mads Rebsdorf, og fortsætter:
"Anne-Marie Feilberg har samtidig et godt kendskab til SaaS. Og gennem mangeårig erfaring med udvikling af innovative og kundespecifikke it-løsninger med partnerne, tænker Anne-Marie Feilbergs netop på, hvordan hun kan sikre, at kunderne får det rigtige udbytte af deres IT-investeringer. Derfor er hun det rette match til stillingen"
International erfaring
Anne-Marie Feilberg har en baggrund fra IT med 15 år hos IBM, hvor hun bl.a. har ledererfaring med cloudløsninger, salg og nye forretningsmodeller. Senest kommer hun fra en stilling som Director of Partnerships hos Siteimprove, hvor hun spillede en aktiv rolle i den globale opbygning af salgsafdelinger og partnernetværk uden for USA.
"Visma er en fantastisk spændende virksomhed, der har udviklet sig ekstremt positivt gennem en årrække, og i dag står med en række stærke produkter. Mange af de erfaringer, jeg har gjort på det internationale marked, ser jeg frem til at kunne anvende i forbindelse med opdatering og implementering af salgs- og partnerstrategien. Blandt andet er det vigtigt at fordybe sig i kundernes digitale udfordringer, så vi sammen med vores partnere kan udvikle specialtilpassede it-løsninger, der matcher deres behov og løser deres udfordringer" siger Anne-Marie Feilberg.
Kundekendskab skaber værdi
De lokale partnere er ekstremt vigtige for salg og implementering af Vismas ERP-flagskib Visma Business. Samtidig er bogholdere og revisorer vigtige samarbejdspartnere til regnskabsprogrammet e-conomic, der i Danmark benyttes af 120.000 virksomheder og i tillæg har en lang liste af udvidelsesmuligheder, som leveres af en bred partnerkreds.
"En af de vigtigste opgaver for Anne-Marie er at få alle led i kæden aktiveret, så den enkelte kunde oplever størst mulig udnyttelse af sine Visma-løsninger både strategisk og i hverdagen" siger Mads Rebsdorf.
Han fortæller samtidig, at det har været en længere proces at finde det rigtige match, og at Anne-Marie Feilberg havde den helt rigtige profil på flere parametre.
"Hos Visma bevæger vi os - og forsøger konstant at være proaktive - i et ekstremt dynamisk marked, hvor teknologi, konkurrenter og kunderne konstant udvikler sig og forventer, vi er frontløbere. Vi stiller derfor tilsvarende høje krav til vores kandidater. I Anne-Maries tilfælde kunne vi sætte kryds ud fra alle objektive krav, vi havde til markedsindsigt, teknologisk forståelse, ledererfaring mv. Udover at indfri alle forventninger til faglige kompetencer er en stærk kvinde i en IT-branche fyldt med mænd en ekstra fordel. Det skaber en helt anden dynamik i et lederteam og en virksomhedsledelse, når begge køn er repræsenteret, ligesom vi ser det i resten af organisationen."