Organisation

Visma e-conomic gør status på 2018: Rekordhøj kundetilgang og mere end 300 millioner i omsætning

Dansk-stiftede Visma e-conomic fortsætter stærk kundetilgang, har rekordhøj medarbejdertilfredshed og runder 300 millioner kroner i omsætning

Dansk-stiftede Visma e-conomic fortsætter stærk kundetilgang, har rekordhøj medarbejdertilfredshed og runder 300 millioner kroner i omsætning

Største kundetilgang nogensinde

2018 blev året hvor e-conomic med mere end 28.000 nye kunder oplevede den største kundetilgang nogensinde, sådan at mere end 125.000 virksomheder ved årsskiftet lavede deres regnskab i e-conomic.

Det store antal nye kunder er drevet af høj kundetilfredshed, fortæller adm. direktør Mads Rebsdorf:

"Markedet er transparent, når virksomhederne vælger nye løsninger, og vi ved at glade kunder er hjørnestenen i vores succes. Det store antal nye kunder er derfor kun muligt, fordi kunder anbefaler os til andre og kommer igen, når de har brug for en løsning. At sikre den gode kundeoplevelse er derfor dybt forankret i alt, hvad vi gør fra produktudvikling til kundeservice"

Omsætningen blev øget med 41,8 mio kr. til 311,9 mio kr., og resultatet før skat med 28,6 mio kr. til 161,9 mio kr..

Mads Rebsdorf peger også på selskabets medarbejdere som forklaring på Visma e-conomics medvind:

"Medarbejderne er kort og godt drivkraften bag vores succes, da det er dem, der viser engagement og leverer oplevelser til kunderne. Vi undersøger løbende medarbejdertilfredsheden blandt medarbejderne, og den er rekordhøj. Dette mærkes tydeligt i hverdagen og gør mig stolt. Vi ser derfor en klar sammenhæng mellem medarbejdertilfredshed, kundetilfredshed og økonomisk resultat"

Visma investerer massivt i e-conomic

e-conomic blev en del af Visma i 2015 og har siden præsteret en markant vækst i omsætningen. Selskabet, der er udbyder af cloud-software til virksomheders regnskab og forretning, agter at holde vækst-kadencen ved at udfordre status quo:

"Det ligger dybt i vores Visma-DNA konstant at udfordre os selv. Teknologien bevæger sig hurtigt og vi ser et kæmpe potentiale i at automatisere forretningsprocesser, der frigiver tid og skaber enorm værdi for vores kunder. Mange løsninger er allerede tilgængelige nu, og flere er i støbeskeen"

Samtidig ser Visma e-conomic også, at nye kundegrupper begynder at melde sig under fanerne, siger Mads Rebsdorf:

"e-conomic har historisk været kendt som regnskabsprogrammet for de mindste virksomheder. Dette er ikke kun sandt. e-conomic har dyb funktionalitet og høj grad af fleksibilitet, både på kernefunktionalitet og udvidelser med markedets største økosystem af tredjeparts løsninger. Vi oplever derfor, at mange lidt større virksomheder får en ‘aha-oplevelse', når de finder ud af at e-conomic også kan være løsningen for dem" afslutter Mads Rebsdorf.

Nøgletal 2018


Kontakt

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt for Visma Danmark

+45 31 51 25 87