Article
Fra kontorstolen til Tour de France: Puk og Paulo fik deres navn på Jonas Vingegaards trøje
9/9/25
Team Visma | Lease a Bike, Visma Life
Article
Fra kontorstolen til Tour de France: Puk og Paulo fik deres navn på Jonas Vingegaards trøje
Team Visma | Lease a Bike, Visma Life
September 9, 2025

Article
Fra kontorstolen til Tour de France: Puk og Paulo fik deres navn på Jonas Vingegaards trøje
Team Visma | Lease a Bike, Visma Life
September 9, 2025
Article
Fra kontorstolen til Tour de France: Puk og Paulo fik deres navn på Jonas Vingegaards trøje
Team Visma | Lease a Bike, Visma Life
September 9, 2025
For to danske Visma-medarbejdere, Puk fra Acubiz og Paulo fra e-conomic, blev det i sommer netop til virkelighed. Som vindere af Vismas interne konkurrence Accelerate Together fik de deres navne trykt på Team Visma | Lease a Bikes officielle Tour de France-trøjer. En oplevelse, de begge beskriver som noget helt særligt.
Læs mere om Vismas sponsorat af Team Visma | Lease a Bike
Fra cykelferie til fangirl
Puk arbejder til daglig som implementeringskonsulent i Visma Acubiz, hvor hun hjælper kunder med at optimere deres processer for håndtering af udgifter. Selvom cykling altid har været en del af hendes liv – fra cykelferier med forældrene til barndommens racercykel med gedebukkestyr – har hun først for alvor fået øjnene op for Tour de France de senere år. Det afgørende øjeblik kom i 2022, da hun så Jonas Vingegaards ikoniske nedkørsel på Col de Spandelles.
”Jeg har altid haft cykling lidt i baghovedet, men da Jonas ventede på Tadej på Spandelles, var jeg hooked. Siden da har jeg fulgt Touren meget tættere – og jeg er blevet den der lidt tossede fangirl, der hepper fra sofaen,” fortæller hun.
Da hun fik at vide, at hendes navn skulle pryde rytternes trøjer, var reaktionen ikke til at tage fejl af: ”Der kom måske et lille bitte hvin. Jeg synes simpelthen, det er den fedeste idé, at fans på den måde bliver en del af turen. Det er ikke alle, der har mulighed for at stå langs ruten i Frankrig, men på den her måde kan vi stadig være med og vise rytterne, at vi tror på dem. Og så er det altså ret cool, at mit navn er på den trøje, Wout kører rundt med – jeg er helt sikker på, det hjalp ham lidt ekstra op ad Montmartre.”
Kollegerne reagerede med stor begejstring, og for Puk er det netop det, sponsoratet handler om: ”Jeg synes, det er fantastisk, at man ikke bare vælger 10 navne fra direktionen, men giver medarbejderne muligheden. Det gør virkelig stoltheden over ens arbejdsplads større. For mig betyder det også noget personligt, at Visma bruger ressourcer på, at andre kan leve deres drømme ud. Det føles ret vildt at vide, at mit arbejde, langt ude i værdikæden, er med til at give cykelrytterne muligheden for at levere deres bedste.”
Læs hvordan Puk vandt konkurrencen om at få sit navn på Tour-trøjen
Fra cykelskeptiker til Tour-fan
For Paulo, der arbejder som softwareingeniør i e-conomic med udvikling af systemets kernefunktioner, var cykelsporten ikke en stor interesse, før han kom til Visma. Men omgivet af plakater og Tour-snak på kontoret i København blev han hurtigt fanget.
”Det er meget sandsynligt, at man bliver fan, når man sidder på Vismas kontor i København, hvor der hænger plakater af cykelholdet overalt. Før jeg kom hertil, fulgte jeg ikke rigtig med i cykling, men nu er Touren blevet en fast del af mine somre i Danmark – noget jeg virkelig ser frem til hvert år. Jeg må dog indrømme, at jeg også er faldet i søvn til et par etaper,” siger han med et smil.
At få sit navn på Tour-trøjen beskriver han som en oplevelse ud over det sædvanlige: ”Jeg blev simpelthen så glad. Det er bogstaveligt talt en once in a lifetime-oplevelse at få æren af at have sit navn på trøjen i en af verdens største sportsbegivenheder. Det er noget, jeg kommer til at kunne dele med mine børn og børnebørn en dag – og sige: ’Se, dér var jeg med’.”
For Paulo er sponsoratet dog mere end et personligt øjeblik. Han oplever det som et konkret billede på de værdier, Visma står for: ”Jeg er stolt af at arbejde for en virksomhed, der er hovedsponsor for et af verdens bedste cykelhold – og som samtidig aktivt inddrager sine medarbejdere i det. Ikke alle kan sige, at Jonas Vingegaard har besøgt deres kontor flere gange. Det viser, hvordan virksomheden behandler sine medarbejdere, og at vi er en del af noget større.”
Samtidig har oplevelsen givet ham en vigtig lektie, som han også tager med ind i hverdagen i e-conomic: ”Inden jeg blev fan, troede jeg, at det altid var den stærkeste rytter, der vandt Touren. Nu ved jeg, at ingen kan vinde alene – det kræver et helt hold. Og det samme gælder her: vores mål er så ambitiøse, at ingen kan nå dem alene. Vi har brug for, at alle spiller en rolle og giver deres bedste mod det samme mål.”
Læs hvordan Paulo vandt konkurrencen om at få sit navn på Tour-trøjen
Fællesskab på tværs af landevej og kontor
Både Puk og Paulo peger på, at sponsoratet rummer langt mere end cykelsport. Det handler om at skabe oplevelser, der forbinder medarbejderne på tværs af selskaber og lande – og om at vise, at store resultater aldrig skabes alene.
For Puk er det følelsen af at kunne være en del af Touren, selv fra kontorstolen, og opleve, at hendes arbejdsplads gør plads til, at hun kan være ”en tosset fangirl på 50.” For Paulo er det erkendelsen af, at de største sejre – i cykling såvel som i softwareudvikling – kræver stærke teams.